Rețelele de socializare pot avea un efect important asupra electoratului, potrivit unui studiu al revistei Nature, care a urmărit comportamentul a milioane de utilizatori ai Facebook. Studiul în cauză a relevat faptul că, un simplu mesaj ”de a ieși la urne”, în care fiecare utilizator a văzut fotografii cu un prieten care a votat, a generat un plus de 340.000 de voturi în întreaga țară, indiferent de culoarea politică a celor pe care i-au ales – democrați sau republicani, relatează The New York Times.
Oamenii de știință de la Universitatea California alături de reprezentanții Facebook au spus că acesta este unul dintre primele studii care au arătat influența pe care o pot avea rețelele de socializare asupra alegerilor.
”Am descoperit că lumea online și cea reală se influențează reciproc”, a declarat James H. Fowler, profesor de medicină genetică și politică socială la Universitatea California.
Cercetătorii au adăugat că descoperirea lor trece de granița implicațiilor politice. Spre exemplu, în prezent este studiată influența site-urilor de socializare asupra celor care vor să slăbească.