Într-o piață răvășită de criză în care retailerii se plâng de vânzările în continuă scădere produsele companiei Apple par să se găsească într-o categorie aparte a celor mai necesare obiecte din patrimoniul oricărui român. Din cele 40.000 de tablete PC comercializate în România, potrivit statisticilor ASUS, cota de piață a companiei americane a fost de 40%.
Statistica face referire doar la produsele comercializate prin intermediul magazinelor specializate nu și la așa-zisa piață „gri” a iPad-urilor importate neoficial din alte țări de întreprinzătorii cu inițiativă.
Datele arată că în 2011 românii au cumpărat 16.000 de iPad-uri, cu o valoare totală de 11 milioane de euro, ducând la 36.000-40.000 de mii de bucăți numărul unităților achiziționate în ultimii doi ani.
„Anul acesta piaţa tabletelor va atinge un nivel de 40.000 de unităţi, din care 30-40% reprezintă iPad. Anul viitor această piaţă va creşte de două sau de trei ori. În ceea ce priveşte Asus, anul acesta am avut o cotă de piaţă de aproximativ 10%, iar anul viitor vizăm 25%”, a explicat Ciprian Donciu, directorul de vânzări al Asus România.
Principalii concurenți ai iPad pe piață fiind tabletele cu system android ale companiilor Samsung și Asus.
În prima jumătate a lui 2011 s-au vândut în România 14.000 de tablete PC, adică aproape dublu față de perioada similară a anului trecut.