România vinde telefoane, tablete şi componente IT în valoare de 2 miliarde de euro, anual, ţărilor din vestul Europei. Iar pentru că au preţuri mai mici decât mărcile consacrate, produsele româneşti sunt tot mai cerute şi în magazinele din ţările vecine.
Cele mai multe tranzacții sunt efectuate pe internet.
„Avem clienţi din marile pieţe ale Europei – Germania, Franța, Spania, Marea Britanie, Elveţia. Exportăm în Republica Moldova, în Bulgaria şi Ungaria”, spune directorul unei firme de IT&C.
Deși fabricate în China, conceptul gadgeturilor este creat în România, software-ul făcut de ingerii români și apoi trimis în China.
„Suntem prezenţi cu hardware şi software, avem două pieţe în care funcţionăm de circa 3 ani – în Moldova şi în Ungaria, iar începând cu anul trecut am ieşit şi în Indonezia”, spune un alt director al unei firme IT&C.
Printre produsele căutate se numără și sistemele GPS, inginerii clujeni lucrând la un sistem integrat în bordul mașinii.
Anul trecut, firmele româneşti au vândut peste hotare produse IT&C în valoare de 2 miliarde de euro, cu 260 de milioane de euro mai puţin faţă de 2012, potrivit datelor de la Institutul de Statistică. De atunci, concurenţa s-a înteţit, scrie Digi24. Polonezii au început şi ei să vândă telefoane cu brand propriu, aşa ca românii au venit cu produse de nişă, precum telefoanele pentru copii sau cele rezistente la apă.