Milla Sofia arată ca oricare influenceriță obișnuită. Are 19 ani, e blondă și aproape 100.000 de urmăritori pe TikTok. Însă ea nu există în realitate.
Sofia poate pretinde că este din Finlanda și poate posta poze în bikini din excursii în Grecia și Bora Bora, dar este de fapt o „influenceriță virtuală” generată de inteligența artificială.
„Alăturați-vă mie în această călătorie emoționantă în timp ce facem cunoștință cu fuziunea captivantă a tehnologiei de ultimă oră și a eleganței atemporale”, se arată pe site-ul Sofiei.
Sofia nu este vreo nou venită – prima ei postare pe Instagram și pe TikTok datează ambele din noiembrie 2022. Conținutul nu s-a schimbat prea mult, deși calitatea imaginilor s-a îmbunătățit în ultimele luni.
Nu este clar cine administrează conturile Sofiei sau ce program AI a creat-o. De asemenea, nu este clar dacă unii dintre miile ei de fani înțeleg pe deplin că ea nu este reală.
Secțiunile de comentarii la videoclipuri și postări sunt pline de emoji-uri și complimente. Unii oameni par să răspundă cu adevărat la întrebările ei – „Bikini albastru sau roz?” — în timp ce unii se comportă de parcă ar cunoaște-o personal.
„Este o nouă întorsătură uluitoare a drumului către conținutul AI”, scrie reporterul de Futurism Victor Tangermann.
„În timp ce pornografia deepfake a proliferat online, atracția influencerilor este, fără îndoială, mai complexă. Dacă urmărim influenceri umani pentru a observa un stil de viață altfel decât al nostru, de ce am urmări în schimb un robot?”