Dacă un utilizator călătorește în străinătate și utilizează serviciile de roaming internațional, poate primi facturi mari din cauza tarifelor ridicate aplicate pentru apelurile, mesajele sau datele mobile utilizate în afara României.
„Spuneți-mi, vă rog, ce pot face în situația în care am primit o factură de aproape 1.500 de euro pentru că am efectuat apeluri și am utilizat date mobile în rețeaua Telekom?
Menționez faptul ca am fost timp de câteva ore la Dunăre, nu mi-a venit nicio notificare și nici nu a apărut în dreptul semnalului vreun semn care să arate că semnalul este din Serbia”, a scris o româncă pe grupul Sfaturi de la avocați, citată de Ziare.
Tarifele de roaming internațional pot varia foarte mult de la un furnizor de servicii la altul și pot genera costuri neașteptate pentru utilizatorii care nu sunt conștienți de aceste tarife sau nu și-au setat limitele de consum în roaming.
Uneori românii ajung în astfel de situații când se apropie de graniță, chiar dacă nu ies din țară. Este vorba și despre cazul relatat de româncă în mediul online.
În comentarii, unii membri ai grupului au relatat situații asemănătoare, iar alții i-au dat sfaturi.”Trebuia dezactivat roaming-ul atât din cartelă, cât și din telefon!
Am avut aceeași situație! Telekom avea înainte o limită de cost suplimentar! Vorbiți cu cei de la telekom, eu am plătit numai acea limită, 50 de euro!”
„La 50 euro sunt obligați să te sune pentru a lăsa deschisă conexiunea. 1500 e aberant!”
„Eu când am vizitat Cazanele Dunării cel care ne-a plimbat cu barca ne-a atras atenția să nu folosim telefonul mobil că s-ar putea să ne taxeze la convorbiri, că sunt zone unde te taxează sârbii ca la roaming, doar poze am făcut.”