Șeful Instagram a apărat aplicația împotriva unei reacții negative din partea utilizatorilor, după ce rețeaua de socializare a lansat o serie de modificări menite să o facă mai asemănătoare cu rivalul său de vază TikTok.
Modificările, care includ un feed principal extrem de algoritmic, o promovare a videoclipurilor „reels” în stil TikTok și o promovare intensă a funcției „remix” în stil TikTok, au făcut ca utilizatorii să se chinuie să găsească conținut de la prieteni și familie, altădată cele mai importante caracteristici ale rețelei sociale.
Adam Mosseri a spus într-un videoclip postat pe Twitter. „Aud multe îngrijorări legate de fotografii și de modul în care facem trecerea spre mai mult conținut video. Vom continua să susținem fotografiile, dar trebuie să fiu sincer: Instagram va promova mai mult conținutul video în timp.”
Șeful Instagram a apărat, de asemenea, noua funcție de „recomandări” a platformei, care pune în feed-ul lor conținut de la persoane pe care utilizatorii nu le urmăresc ân mod normal.
„Ideea este să vă ajutăm să descoperiți lucruri noi și interesante pe Instagram, despre care poate nici nu știți că există”, a spus el. „Va trebui să evoluăm, deoarece lumea se schimbă rapid și noi va trebui să ne schimbăm odată cu ea.” a mai adăugat el.
Reacția împotriva schimbărilor a fost puternică și din partea lui Kylie Jenner, membră a clanului Kardashian și utilizatoare puternică a rețelei de socializare, care a cerut serviciului să „facă Instagram, Instagram din nou”.
Postarea ei a fost redistribuită de sora ei mai mare, Kim Kardashian. „Nu mai încercați să copiați TikTok, vreau să văd fotografiile prietenilor mei”, a scris Jenner, semnând postarea „cu sinceritate, toată lumea”.
Schimbările pe care le încearcă Instagram sunt un răspuns la creșterea continuă a popularității TikTok, în special în rândul utilizatorilor americani mai tineri. La nivel global TikTok pare să fie lider, cu mai multe descărcări decât orice altă aplicație, potrivit firmei de analiză Sensor Tower.
Facebook, trece printr-o schimbare similară. Săptămâna trecută, Mark Zuckerberg a anunțat o revenire a „feed-ului cronologic” în aplicația principală Facebook, o încercare de a imita populara pagină „Pentru tine” a TikTok.
„Motorul nostru de descoperire vă va recomanda conținutul care credem că vă va interesa cel mai mult”, a declarat Zuckerberg într-o postare în care a anunțat această schimbare.