Netflix a anunțat, joi, 18 aprilie, în mod neașteptat, că va înceta raportarea numerelor de abonați în fiecare trimestru, o decizie văzută ca un semn că anii de câștiguri ale clienților în războaiele de streaming se apropie de sfârșit.
Acțiunile companiei de streaming video au scăzut după ce a raportat un lot mare de clienți noi în primul trimestru, dar a oferit o prognoză a veniturilor care a ratat obiectivele analiștilor. Acțiunea se tranzacționa la 585,41 USD pe oră, în scădere cu 4,2% față de prețul de închidere, scrie Reuters.
Netflix a spus că planurile sale de streaming susținute de reclame au ajutat la atragerea a 9,3 milioane de clienți noi, aproape dublu față de prognoza consensului analiștilor chestionați de LSEG. Acest lucru a adus totalul său global la 269,6 milioane la sfârșitul lunii martie.
Directorii Netflix i-au îndemnat pe investitori să se concentreze pe venituri și pe marjele operaționale atunci când evaluează progresul companiei, mai degrabă decât pe adăugarea clienților. Netflix a spus că va înceta să dezvăluie adăugări de abonați în fiecare trimestru, începând cu primul trimestru al anului 2025 și, în schimb, le va anunța doar când vor fi atinse etapele importante.
„Această schimbare este într-adevăr motivată de dorința de a ne concentra pe ceea ce vedem că sunt valorile cheie care credem că contează cel mai mult pentru afaceri”, a declarat co-șeful executiv Greg Peters într-un videoclip post-venit.
Analiștii au spus ca decizia de a pune capăt raportării trimestriale a numărului de abonați ar putea deranja investitorii si ar face mai greu pentru analiștii de pe Wall Street sa modeleze afacerile companiei, in continuare. Ei au mai spus că nu este clar ce va genera noi înscrieri odată ce Netflix a atras cât mai mulți utilizatori posibil din represiunea sa privind partajarea parolelor.
„S-ar putea să fie încă câteva sferturi de beneficii de partajare plătită, dar nu știm cu adevărat care va fi următorul catalizator după aceea pentru adăugarea unui membru”, a spus Magalie Grossheim, analist senior de cercetare în acțiuni la M Science. „Cred că probabil că asta contribuie și la motivul pentru care decid să nu mai raporteze aceste cifre”.
În mod similar, alte companii au încetat să mai raporteze valori familiare – utilizatorii activi lunari, în cazul, Facebook și platforma socială X, cunoscută anterior sub numele de Twitter – pe măsură ce creșterea a încetinit.
„Mișcarea de a nu mai dezvălui abonamentele trimestriale de anul viitor nu va merge bine, cu atât mai mult având în vedere creșterea (abonaților) pe care regele streaming-ului a înregistrat-o în ultimul an”, a declarat analistul PP Foresight Paolo Pescatore.
Acțiunile Netflix au crescut cu 89% în ultimul an, deoarece au devansat concurenți precum Walt Disney, care încă pierde bani din afacerea sa de streaming.
Într-o scrisoare adresată acționarilor, Netflix a spus că va alimenta creșterea viitoare lucrând pentru a îmbunătăți varietatea și calitatea divertismentului și a extinde afacerea de publicitate.
Netflix a început să ofere abonaților planuri susținute de reclame, la un cost mai mic de jumătate de opțiuni fără reclame, în noiembrie 2022. Aceasta a oferit o opțiune la preț redus pentru cei afectați de represiunea Netflix din 2023 privind partajarea parolelor, deoarece a căutat să convertească utilizatorii de conturi. prietenilor sau familiei la abonații plătitori.
Compania a spus că serviciul susținut de anunțuri reprezintă acum 40% din toate înscrierile pe piețele în care oferă planul.
Câștigurile Netflix pe acțiune din ianuarie până în martie au fost de 5,28 dolari, depășind așteptările analiștilor de 4,52 dolari.
Veniturile au crescut cu 14,8% la aproape 9,4 miliarde de dolari în perioada în care serviciul a debutat cu titluri precum serialul SF „3 Body Problem” și thrillerul polițist „Griselda”.
Venitul din exploatare a totalizat 2,6 miliarde USD, o creștere de 54% față de an.
Privind în perspectivă, compania a estimat venituri de 9,49 miliarde de dolari pentru trimestrul curent, departe de așteptările analiștilor de 9,537 miliarde de dolari.