În ciuda atacurilor din partea lobby-urilor care nu îi agreează opiniile, Elon Musk revoluționează neobosit „politicile” Twitter, eliberându-le din diferitele forme de cenzură de pe marile rețele de socializare reclamate, până în prezent, de utilizatori.
Astfel, acesta a anunțat că platforma nu va mai limita în ascuns vizibilitatea postărilor distribuite de cetățeni, așa cum se obișnuia până la preluarea sa de către miliardar.
Mai mult, măsura va fi însoțită și de o actualizare formală despre „starea reală a contului” – relatează go4it.ro.
Cunoscut sub denumirea de shaddow banning, „fenomenul” se manifestă și pe alte platforme precum Facebook sau Youtube, atunci când postările sau activitatea utilizatorilor nu încalcă în mod flagrant regulile platformei, însă nu sunt agreeate de politicile privind anumite teme sau subiecte, de la abordarea problematicii COVID la interesele financiare ale companiei care administrează respectiva platformă de social media.
Motivele pentru care majoritatea platformelor de socializare nu își informează utilizatorii ale căror conturi au intrat sub efectul de shaddow banning sunt diverse și ușor de intuit – menționează sursa citată: dacă măsura este aplicată unor utilizatori care sunt deja adepți ai teoriilor conspiraționiste, informarea formală ar putea să-i determine să-și transmită mesajele ocolind restricțiilor impuse.
Musk nu a explicat mecanismul „shadowbanned” pe platformă dar, într-un Twitter, jurnalistul Bari Weiss (Bloomberg), care a primit acces la fișiere corporative, explică faptul că angajații Twitter împiedică postările făcute de conturile defavorizate să devină în tendințe și restricționează vizibilitatea conturilor întregi sau chiar a subiectelor în tendințe iar toate acestea se întâmplă în secret, fără a informa utilizatorii afectați.
Conturile defavorizate, conform surselor citate, sunt adăugate la diverse liste negre cum ar fi „Trends Blacklist”, care împiedică tweet-urile să devină în trend sau „Lista neagră de căutare” despre care Weiss nu explică ce face, dar cel mai probabil restricționează tweet-urile să apară în căutări. Weiss notează, de asemenea, că Twitter nu numește aceste tehnici „interzicerea umbrelor”, în schimb, angajații numesc aceste metode „Filtrarea vizibilității” sau „VF”.
Pentru a înțelege mai bine ce face VF, un angajat senior twitter i-a spus lui Weiss că aceasta este o modalitate pentru angajații Twitter de a „suprima ceea ce văd oamenii la diferite niveluri„.