E scandal între şefii a doi giganţi din sectorului tehnologic.
Recent, şeful Apple, Tim Cook, a criticat strategia de afaceri a Facebook. El a afirmat, în timpul unui interviu acordat Recode şi MSNBC, că monetizarea informaţiilor utilizatorilor nu a fost un model de afaceri neatrăgător pentru Apple.
„Adevărul este că am fi putut să câştigăm foarte mulţi bani dacă am fi monetizat consumatorul, dacă consumatorul ar fi fost produsul nostru. Am ales să nu facem acest lucru”, a spus Tim Cook. Practic, el a dat de înţeles că modelul de business al Facebook nu este ok fiindcă utilizatorii sunt tratați precum produse care sunt „vândute” companiilor care plătesc pentru publicitate.
Replica celor de la Facebook nu s-a lăsat însă aşteptată.
Mark Zuckerberg, directorul general al celebrei reţele de socializare, a respins criticile şefului Apple. În timpul unui interviu acordat recent Vox Media, Zuckerberg a descris comentariile lui Cook ca fiind nesincere.
„Ştiţi, consider că argumentul potrivit căruia dacă nu plătiţi nu ne pasă de voi este extrem de nesincer. Şi nu corespunde deloc adevărului.(…) Realitatea este că dacă vrei să construieşti un serviciu care ajută la conectarea oamenilor din întreaga lume, atunci sunt foarte mulţi oameni care nu îşi permit să plătească”, a spus Zuckerberg, conform news.ro.
Schimburile de replici dintre cei doi titani miliardari vin pe fondul îngrijorărilor tot mai mari legate de confidenţialitatea datelor, care s-au intensificat după ce Facebook a recunoscut, recent, că datele utilizatorilor au fost obţinute în mod incorect de către firma Cambridge Analytica, în beneficiul campaniei electorale a lui Donald Trump din 2016.
Pe fondul scandalului, acţiunile Facebook s-au depreciat cu 9,5% în primul trimestru al acestui an.