O nouă marcă de smartphone-uri, numită Robin, a fost lansată de un start-up din San Francisco şi concurează acum cu giganţi globali precum Samsung sau Apple, scrie Business Magazin.
Mike Chan şi Tom Moss, ex-angajați Google, au fondat Nextbit fiindcă erau de părere că oamenii nu ar trebui să rămână fără spaţiu de stocare pe smartphone-urile lor. Şi-au propus iniţial să facă software pentru telefoanele inteligente pe bază de android care îşi lasă utilizatorii să îşi stocheze informaţiile personale în cloud. În cele din urmă, Chan şi Moss au decis să creeze şi dispozitivul hardware. După ce au testat piața pe Kickstarter – Robin – ”primul telefon care nu rămâne fără spaţiu din istorie”, după cum este descris produsul în campania de lansare, a intrat pe piaţă anul acesta.
Competitorii Robin sunt giganţi globali din Top 500 al companiilor: titani precum Apple şi Samsung au miliarde de dolari în bănci, cote de piaţă imense şi branduri ultra-cunoscute. Doar trimestrul trecut, Apple a vândut mai multe de 40 de milioane de iPhone-uri.
Fondatorii start-up-ului nu sunt însă îngrijoraţi: ”Construim un smartphone, dar clientul nostru ţintă este diferit de al celorlalţi”, a declarat Chan la petrecerea de lansare. Nextbit are ambiţii mai mari, prin care să ajungă şi la consumatorii mainstream, dar spune că nu se grăbeşte să facă acest lucru. Un smartphone Robin de 299 de dolari este disponibil pe website-ul companiei, pe Amazaon şi în trei magazine din San Francisco.
Compania este un exemplu relevant despre modul în care poate în continuare să existe inovaţie într-o industrie care pare să fie blocată de marii competitori, după cum sesizează revista Fortune.