Google și Facebook domină piața publicității pe dispozitive mobile, care s-a dublat față de anul trecut și a ajuns la 17,9 miliarde de dolari, iar anul acest urmează să crească și mai mult.
Cheltuielile cu publicitatea pentru dispozitivele mobile au crescut cu 105% în 2013 şi ar trebui să crească cu 75,1% în 2014, urmând să ajungă la peste 31,4 miliarde de dolari, se arată într-un studiu eMarketer.
Google ocupă primul loc, la mare distanţă de celelalte companii, cu o cotă de piaţă de 49,3%, dar această cotă a scăzut faţă de 2012, când era de 52,6%.
Pe locul al doilea se află Facebook, care a înregistrat cea mai mare creștere, cu o cotă de piață de 17,5%.
Partea de încasări din publicitatea pentru dispozitivele mobile, căreia investitorii îi acordă o atenţie deosebită, va fi de 63% în 2014, faţă de 45% în 2013 şi 11% în 2012.
În 2014, cota de piaţă a grupului Google ar trebui să scadă la 46,8%, în timp ce Facebook va câştiga şi mai mult teren şi va ajunge la 21,7%.
Twitter se află la mare distanţă pe locul al treilea, cu o cotă de piaţă de 2,4% în 2013, urmat de serviciul de streaming muzical Pandora, cu o cotă de 2,1%.