Google schimbă algoritmul de afişare a rezultatelor căutărilor de pe dispozitive mobile. Prioritate vor avea site-urile care au versiuni dedicate telefoanelor și tabletelor
Google va actualiza, marţi, algoritmul utilizat pentru afişarea rezultatelor căutărilor efectuate de utilizatori pe dispozitivele mobile, lucru care va influenţa ordinea de afişare a site-urilor, având prioritate cele cu versiuni pentru telefoane mobile şi tablete, informează businessinsider.com
Noul algoritm va introduce motorul de căutare care va favoriza site-urile de pe versiunile pentru dispozitivele mobile.
Astfel, paginile vor afișa textul cu litere mai mari, vor avea link-uri pe care se poate da ușor click și vor afişează corect conținutul indiferent de mărimea ecranului pe care sunt accesate.
Site-urile care nu au versiuni adaptabile ecranelor dispozitivelor mobile vor fi afişate în poziţii mai slabe în topul căutărilor Google.
Pentru că aproximativ 60% din traficul online este efectuat în prezent de pe dispozitive mobile, gigantul IT vrea ca utilizatorii săi să aibă o experienţă de navigare cât mai bună în momentul în care accesează un link pe telefonul mobil sau pe tabletă.
Schimbările au fost anunțate încă din luna februarie, astfel încât Google a oferit administratorilor de site-uri aproape două luni şi o mulţime de informaţii pentru a face modificările necesare paginilor web astfel încât să nu rişte să dispară din listele de rezultate ale căutărilor de pe mobil.
„Pe 21 aprilie o multe interprinderi mici vor fi foarte surprinse ca numărul de vizitatori la site-urile lor a scăzut considerabil”, a declarat Itai Sadan, CEO la o firmă ce se ocupă cu construirea site-urilor.
Sadan a mai adăugat că firmele mici vor avea de suferit, dacă nu vor mai putea fi găsite prin căutare pe Google.