Reprezentanții Google au anunțat că întrerup generarea de bani pentru site-urile a căror conținut speculează, neagă sau tolerează războiul.
Pauza de publicitate a Google pentru anumite conținuturi referitoare la războiul din Ucraina a fost descrisă ca o „mișcare pozitivă” pentru dezarmarea celor care și-au propus să speculeze și propagandiștilor de știri false.
Această extindere a politicii sale existente privind incitarea la violență și conținutul care neagă existența unor evenimente tragice include reclame pe site-uri web, aplicații și canale Youtube.
„Rețineți că am aplicat deja regulile noastre în conținutul legat de războiul din Ucraina atunci când acest conținut a încălcat politicile existente (de exemplu, politica legată de conținutul periculos sau jignitor interzice generarea de bani din conținutul care incită la violență sa neagă evenimente tragice). Această actualizare are scopul de a clarifica și, în anumite situații de a extinde, regulile noastre pentru editori și felul în care ele se aplică în legătură cu acest conflict”, se precizează în informarea transmisă de Google Ad Manager, potrivit G4Media.
Google a donat 5 milioane de dolari pentru refugiații din Ucraina, prin organizația sa caritabilă, Google.org. 500.000 de dolari au fost redirecționați către Crucea Roșie Română.
De donație vor beneficia persoanelor care părăsesc Ucraina din cauza războiului, care vor fi ajutați și li se vor asigura proviziile necesare. Donația umanitară a fost împărțită în 6 țări, respectiv Ucraina, Slovacia, Polonia, Ungaria, România și Moldova.
Acest ajutor se înscrie în eforturile mai ample ale companiei ce vizează produse, siguranţă şi securitate. În total, incluzând şi acest grant, Google.org şi angajaţii Google au contribuit cu 15 milioane de dolari, sub formă de donaţii în bani şi ajutor în natură, pentru eforturile de ajutorare a Ucrainei şi locuitorilor ei.