Google, Facebook, Twitter, precum și alte companii tehnologice vor fi obligate să ia măsuri pentru a împiedica dezvoltarea deepfake-urilor şi conturile false de pe platformele lor.
Potrivit unui cod de practică al Uniunii Europene actualizat, companiile riscă sa ia amenzi dacă acest lucru nu se va întâmpla.
Comisia Europeană urmează să publice joi codul de practică în ceea ce privește dezinformarea, ca parte a eliminării de ştiri false.
Codul voluntar a fost introdus în 2008 și va deveni o schemă de coreglementare, cu responsabilitatea împărţită între semnatari și autorităţile de reglementare.
Codul cuprinde exemple de comportament manipulator, cum ar fi deepfakes şi conturi false, pe care semnatarii vor trebui să le abordeze.
”Semnatarii relevanţi vor adopta, consolida şi implementa politici clare cu privire la comportamentele şi practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele şi tacticile, tehnicile şi procedurile (TTP) folosite de actori rău intenţionaţi”, se arată în document.
Cât despre deepfake-uri, acestea au fost create prin tehnici informatice și au creat o alarmă în întreaga lume, mai ales atunci când sunt folosite într-un context politic.
Codul are legături și cu noile măsuri ale UE, cunoscute sub numele de Digital Services Act, cu care au fost de acord 27 de ţări la începutul anului, care vizează combaterea dezinformarii.
De asemenea, semnatarii vor fi nevoiți să ia măsuri față de publicitatea care prezintă dezinformare, dar și pentru a oferi mai multă claritate când vine vorba de publicitatea politică, conform Antena3.ro.
”DSA oferă o coloană vertebrală legală a Codului de practici împotriva dezinformării – inclusiv sancţiuni disuasive grele”, a declarat comisarul pentru industrie Thierry Breton, care conduce campania UE împotriva dezinformarii, într-un comunicat, potrivit Reuters.