Google este o platformare de căutare care beneficiează de un procent uriaș de încredere în rândul populației, iar populația îl folosește ca mijloc de informare considerându-l "nepărtinitor".
Renumitul psiholog și autor american Robert Epstein a declarat pentru rt.com că în urma mai multor ani de cercetări, motorul de căutare chiar poate influența opțiunea a până la 10 milioane de alegători nediciși. Deși este un suporter la lui Hillary Clinton, acesta afirmă că algoritmul "neverificat" de a plasa un candidat în fața celuilalt în rezultatele căutărilor, face compania "o amenințare la democrație" prin puterea de a deveni factor cheie în alegeri.
Robert Epstein a afirmat că își bazează rezultatele cercetării experimentale pe teste făcute cu mai mult de 10.000 de persoane din 39 de țări. Acesta afirmă că prin felul în care își plasează rezultatele, Google poate influența opțiunile alegătorilor dintr-o țară în procente de la 20% până chiar la 80%.
Relația dintre Hillary Clinton și Google nu a venit în urma verificărilor făcute de Robert Epstein, ci din investigații întocmite de mai multe persoane, în timp ce psihologul a afirmat posibilitatea veridicității acestor informații.
Robert Epstein a declarat, de asemenea, că Facebook are puterea de a influență în ziua votului alegerea a aproximativ 600.000 de persoane, fără ca cineva să observe. Tot ceea ce trebuie să facă e să trimită alerte "ieși și votează" către simpatizanții lui Hillary Clinton, fără a face acest lui și pentru cei ai lui Donald Trump.
Prin algoritmul folosit de Google care pune automat un candidat înaintea celuilalt, alegerile strânse pot fi influențate în mod decisiv. Conform lui Epstein, compania ar fi influențat aproximativ 25% din alegerile naționale din lume din ultimii ani.