Google a oferit Comisiei Europene o propunere de compromis pentru închiderea unei investigaţii antitrust care s-ar putea termina cu o amendă uriașă

Publicat: 24 09. 2021, 12:16
Actualizat: 24 09. 2021, 13:49
Google a anunțat lansarea unui nou program în România dedicat industriei media. Foto: Hepta - DPA Images / Christoph Dernbach

Google, parte a grupului Alphabet, vrea să ajungă la un acord cu Comisia Europeană în investigaţia antitrust privind afacerile sale cu publicitatea digitală. Google deja a trimis executivului comunitar o propunere de compromis pentru a evita o anchetă lungă și perturbatoare și, posibil, o amendă consistentă, informează Reuters, care citează o sursă apropiată situației.

Google vrea să ajungă la o înțelegere cu executivul comunitar

În ultimul deceniu, compania a plătit amenzi de peste opt miliarde de euro și a fost obligată să-și schimbe practicile comerciale pentru a permite rivalilor să concureze în condiţii echitabile.

În iunie, Comisia Europeană a deschis o anchetă pentru a stabili dacă Google îşi promovează propriile servicii de tehnologie de publicitate afişată online în detrimentul rivalilor, agenţilor de publicitate şi editorilor online.

Google a făcut o propunere Comisiei, a spus o persoană apropiată situaţiei, care nu a dat, însă, alte detalii. Rămâne de văzut dacă şefa europeană pentru cConcurenţă, Margrethe Vestager, va fi deschisă negocierilor care, în general, durează luni sau chiar ani.

Săptămâna viitoare, reprezentanții Google urmeză să participe la o şedinţă judecătorească de cinci zile, pentru o amendă record de 4,34 miliarde de euro legată de sistemul său de operare pentru dispozitivele Android.

Dacă va fi găsită vinovată de încălcarea normelor antitrust ale UE, Google ar putea suporta o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri globală, în valoare de 18,2 miliarde de dolari, pe baza veniturilor de anul trecut.