Ghinionul hackerilor ucraineni de black friday: Au anunțat atacuri asupra site-urilor rusești, dar au eșuat

Publicat: 14 11. 2022, 15:46
Actualizat: 14 11. 2022, 15:47
Foto: Pixabay.com

Hackerii ucraineni au anunțat atacuri asupra site-urilor rusești pe 11 noiembrie, Ziua Mondială a Cumpărăturilor, când au loc vânzări în masă. Pe forumurile de specialitate, hackerii și-au declarat dorința de a dezactiva resursele retail-urilor rusești și de a preveni îmbogățirea acestora.  Se pare că programatorii ruși au fost pregătiți pentru astfel de acțiuni și au reușit să respingă atacurile cibernetice ale ucrainenilor.

Ucrainenii au încercat să spargă site-uri rusești

Jurnaliștii de la Kommersant au descoperit pe 11 noiembrie mesaje care solicită atacuri DDoS asupra comerțului online rusesc pe forumuri de hackeri și canale tematice de Telegram. În special, hackerii au indicat platforma Ozon drept una dintre țintele lor.

„Atacuri au fost anunțate și anunțate în prealabil pe diverse canale de pe rețelele de socializare”, confirmă fondatorul și CEO-ul Qrator Labs, Alexander Lyamyn.

Kommersant a solicitat informații de la Ozon, Yandex Market, Wildberries și AliExpress.

AliExpress și Ozon nu au comentat atacurile. Dar o sursă apropiată companiei a relatat că specialiștii companiei observaseră încă de dimineață un aflux de trafic bizar. Wildberries a raportat că nu au fost raportate atacuri.

Cum pot fi detectați răufăcătorii în mediul online

Potrivit specialiștilor în securitate cibernetică, nu au fost înregistrate plângeri ale utilizatorilor cu privire la întreruperile în masă de pe piețele din 11 noiembrie. Dar asta nu înseamnă că nu au existat încercări de destabilizare a activității platformelor,  doar că atacurile au eșuat.
Nu au existat

Activitatea hackerilor a început să crească la începutul săptămânii, când magazinele au anunțat reduceri și promoții.

„Utilizatorii reali reacționează într-un anumit mod atât la designul, cât și la conținutul resurselor web, astfel încât traficul rău intenționat poate fi detectat folosind analiza comportamentală și monitorizarea.

Oamenii se uită de obicei la produse, poze în cataloage, mișcă mouse-ul, iar roboții care transportă trafic rău intenționat pot fi identificați după frecvența aceluiași tip de solicitări către pagină”, precizează Shamil Chich, analist al centrului de monitorizare și contracarare a atacurilor cibernetice.