Facebook și Instagram ar putea lansa versiuni cu plată în Europa: Cine ar putea accesa Meta gratuit?
Meta, compania-mamă a Facebook, examinează posibilitatea lansării versiunilor plătite ale platformelor Facebook și Instagram, care ar oferi utilizatorilor din Europa o experiență fără reclame publicitare, conform informațiilor publicate în New York Times. Această informație provine de la trei surse care au cunoștință despre planurile companiei, potrivit sursei citate de Mediafax.
Facebook și Instagram fără reclame publicitare
Se pare că cei care optează pentru abonamente pe Facebook și Instagram nu vor mai fi expuși reclamelor în cadrul acestor aplicații. Această decizie a fost luată în cadrul Meta și are caracter confidential. Această mutare ar putea reprezenta o strategie prin care Meta să răspundă preocupărilor privind protecția datelor și controalele impuse de autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană. Totodată, aceasta le oferă utilizatorilor o alternativă la serviciile furnizate de companie, care se bazează pe afișarea reclamelor.
Pe lângă asta, se pare că Meta va menține variantele gratuite ale platformelor Facebook și Instagram în Uniunea Europeană, inclusiv cu afișarea de reclame, conform informațiilor furnizate de sursele respective.
Amenzi de 390 de milioane de euro pentru încălcarea RGPD
Prețurile și datele de lansare pentru versiunile cu plată ale aplicațiilor Meta nu sunt încă clare. Timp de aproape două decenii, Meta s-a concentrat în principal pe furnizarea de servicii gratuite de rețele sociale pentru utilizatori și pe generarea de venituri din vânzarea de publicitate către companiile interesate să ajungă la această audiență.
În ianuarie, compania Meta a primit amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro pentru încălcarea RGPD, conform autorității de reglementare irlandeze în numele UE. Aceasta a constatat că Meta a încălcat regulile privind transparența și a utilizat greșit baza legală în prelucrarea datelor personale în scopuri publicitare, scrie Observator News.