Facebook și Instagram ar putea lansa versiuni cu plată în Europa: Cine ar putea accesa Meta gratuit?

Facebook și Instagram ar putea lansa versiuni cu plată în Europa: Cine ar putea accesa Meta gratuit?
Sursa foto: Freepik

Meta, compania-mamă a Facebook, examinează posibilitatea lansării versiunilor plătite ale platformelor Facebook și Instagram, care ar oferi utilizatorilor din Europa o experiență fără reclame publicitare, conform informațiilor publicate în New York Times. Această informație provine de la trei surse care au cunoștință despre planurile companiei, potrivit sursei citate de Mediafax.

Facebook și Instagram fără reclame publicitare

Se pare că cei care optează pentru abonamente pe Facebook și Instagram nu vor mai fi expuși reclamelor în cadrul acestor aplicații. Această decizie a fost luată în cadrul Meta și are caracter confidential. Această mutare ar putea reprezenta o strategie prin care Meta să răspundă preocupărilor privind protecția datelor și controalele impuse de autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană. Totodată, aceasta le oferă utilizatorilor o alternativă la serviciile furnizate de companie, care se bazează pe afișarea reclamelor.

Pe lângă asta, se pare că Meta va menține variantele gratuite ale platformelor Facebook și Instagram în Uniunea Europeană, inclusiv cu afișarea de reclame, conform informațiilor furnizate de sursele respective.

Amenzi de 390 de milioane de euro pentru încălcarea RGPD

Prețurile și datele de lansare pentru versiunile cu plată ale aplicațiilor Meta nu sunt încă clare. Timp de aproape două decenii, Meta s-a concentrat în principal pe furnizarea de servicii gratuite de rețele sociale pentru utilizatori și pe generarea de venituri din vânzarea de publicitate către companiile interesate să ajungă la această audiență.

În ianuarie, compania Meta a primit amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro pentru încălcarea RGPD, conform autorității de reglementare irlandeze în numele UE. Aceasta a constatat că Meta a încălcat regulile privind transparența și a utilizat greșit baza legală în prelucrarea datelor personale în scopuri publicitare, scrie Observator News.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
09:04 - Salvamont România a primit 17 de apeluri în ultimele 24 de ore. Au fost salvate 25 de persoane
09:00 - Ludovic Orban, înainte de a vota pentru prezidențiale: În ultima săptămână s-a lansat masiv o dezinformare. Este o minciună gogonată, să nu cumva să mă votați, să votați candidata pe care v-am rugat să o votați (VIDEO)
08:49 - Erupție vulcanică surprinsă din avion: Imagini spectaculoase filmate de pasageri (VIDEO)
08:22 - Alegeri prezidențiale 2024: Ce reguli trebuie să respecte românii care merg la vot
08:21 - Nicolae Ciucă a mers la vot: „Eu am votat pentru prosperitate, securitate și democrație. Am votat util pentru acel candidat care, într-adevăr, poate să reprezinte toate aceste valori ale democrației românești” (VIDEO)
08:10 - Lucian Bode și Robert Sighiartău au votat imediat după ce s-au deschis secțiile de vot: „Am votat omul căruia i se potrivește cel mai bine haina prezidențială” / „Am votat pentru un om care poate să facă față tuturor provocărilor prin care trece România” (VIDEO)
08:05 - Cutremur în România, duminică dimineață, în ziua alegerilor prezidențiale
07:39 - Referendum București: Secțiile de votare s-au deschis, cetățenii răspund la trei întrebări importante
07:15 - Alegeri prezidențiale 2024. S-au deschis secțiile de vot: Peste 18 milioane de alegători sunt aşteptaţi duminică la urne
23:59 - „360 de grade”, cu Alina Bădic. Vasile Bănescu: Părintele Dumitru Stăniloae vorbește despre ceva ce ne privește pe fiecare în parte. Din epava morală care ajungem uneori putem redeveni, cu ajutorul lui Hristos, oameni deplini (VIDEO)