Facebook dezvoltă o aplicaţie pentru smartphone-uri prin care coordonatele utilizatorilor vor fi urmărite, notează Bloomberg.
Aplicaţia care va fi lansată la jumătatea lunii martie le permite utilizatorilor să-şi găsească prietenii din apropiere, coordonatele fiind colectate chiar şi când aplicaţia nu este activă.
Cu ajutorul noii aplicații, Facebook intenționează să „atace” piaţa dispozitivelor mobile, o sursă majoră de venituri din publicitate.
La sfârşitul anului trecut, Facebook anunța venituri de circa 306 milioane de dolari, 23% din total, din publicitatea pe platforme mobile.
Rețeaua de socializare intenţionează să-şi majoreze portofoliul de aplicaţii destinate persoanelor care accesează reţeaua de socializare de pe dispozitivele mobile. Astfel, compania va putea vinde publicitate „calibrată” pe obiceiurile utilizatorilor.
Peste un miliard de persoane din întreaga lume se loghează pe Facebook de pe smartphone-uri.
Echipa care lucrează la dezvoltarea aplicaţiei este condusă de Peter Deng, director de produs la Facebook, plecat în 2007 de la Google.