Facebook, mai ceva ca Big Brother: Compania lui Zuckerberg recunoaşte că URMĂREŞTE ÎN PERMANENŢĂ localizarea utilizatorilor săi
Facebook a recunoscut faptul că adună în permanenţă informaţii despre locul unde se află fiecare dintre utilizatorii săi, din raţiuni de securitate şi în scopuri publicitare, indiferent dacă aceştia au activat sau nu geolocalizarea pe dispozitivele lor.
BIANCA DRĂGUŞANU, SNOPITĂ ÎN BĂTAIE! VICTOR SLAV NU A PUTUT SĂ O RECUNOASCĂ! IMAGINI DE COȘMAR
‘Chiar dacă cineva nu îşi activează datele de localizare, Facebook poate totuşi să determine parţial amplasamentul lor, datorită informaţiilor pe care le furnizează prin diferitele activităţi şi conexiunile lor la diferitele noastre servicii’, afirmă compania lui Mark Zuckerberg într-o scrisoare trimisă către doi senatori americani pe 12 decembrie şi publicată marţi pe Twitter, potrivit Agerpres.
CUTREMUR MONDEN! RONA HARTNER A PĂȚIT-O GRAV! DOAMNE, CE S-A ÎNTÂMPLAT LA SPITAL
Acum o lună, democratul Chris Coons şi republicanul Josh Hawley au adresat gigantului reţelelor sociale o scrisoare în care au solicitat informaţii despre modul în care acesta colectează acest tip de date.
DRAMĂ TOTALĂ ÎN SHOWBIZ! SILVIU PRIGOANĂ A PIERDUT LUPTA! ADRIANA BAHMUŢEANU A FĂCUT ANUNȚUL CUTREMURĂTOR (GALERIE FOTO)
‘Suntem preocupaţi de eventualitatea că Facebook ar putea să nu le ofere utilizatorilor săi nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii îl lasă să se înţeleagă’, au scris senatorii, înainte de a adresa întrebări directe.
‘Facebook recunoaşte’, a reacţionat Josh Hawley marţi, partajând un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii.
‘Chiar dacă vă dezactivaţi opţiunea ‘position’, ei continuă să vă urmărească amplasamentul pentru a face bani (trimiţându-vă reclame). Nu aveţi control asupra informaţiilor voastre personale. (…) De aceea Congresul trebuie să acţioneze’, a adăugat Josh Hawley.
În SUA, doar statul California a ratificat o lege privind protecţia vieţii private şi a datelor personale ale consumatorilor. Numeroşi reprezentanţi cer o lege federală pe această temă.
În răspunsul trimis senatorilor, Facebook aminteşte că datele de localizare le permit utilizatorilor să partajeze locul unde se află sau să efectueze căutări într-un anumit perimetru.
Aceste informaţii ‘ne ajută să trimitem conţinuturi mai adecvate şi să îmbunătăţim mesajele publicitare’, susţine compania lui Zuckerberg.
Chiar şi atunci când utilizatorii dezactivează geolocalizarea, Facebook dispune totuşi de indicii. Însă în primul rând adresele IP (sistemul de identificare a unei conexiuni la internet) sunt cele care îi trădează pe utilizatorii preocupaţi de confidenţialitate.
În acest caz, Facebook precizează totuşi că se opreşte la nivelul de oraş sau de cod poştal, cu excepţia problemelor legate de securitate.
Compania colectează date personale de tot felul despre cele 2,2 miliarde de utilizatori zilnici ai platformelor sale Instagram, Messenger, WhatsApp şi Facebook.
Modelul său economic se bazează pe exploatarea comercială a profilurilor consumatorilor prin ţintirea publicitară extrem de precisă, la scară foarte mare.