După doi ani de testare, Facebook lansează Wokplace, o rețea de socializare destinată angajaților din companii, potrivitIndependent.
Pagina este foarte similară cu Facebook, utilizatăde peste un miliard de oameni în fiecare zi, doar că aceasta se focusează pe legăturile dintre colegii de muncă. Printre concurenții direcți se află Slack, Yammer, Chatter, Hipchat și multealtele.
În perioada de testare, peste 1.000 de companii s-au putut bucura de funcția Facebook pentru locul de muncă pentru a ajuta astfel la îmbunătățirea rezultatului final.
Avantajul rețelei Workplace constă în obișnuința oamenilor de a utiliza Facebook, acestea fiind foarte asemănătoare. De asemenea, un alt avantaj este că fiecare își poate crea propriul mini- Facebook, care permite afișarea unui flux de știri, acces la diverse grupuri, posibilitatea de a publica imagini, clipuri video, de a scrie comentarii sau chiar de a comunica live prin intermediul apelurilor audio sau video, ceea ce ușurează foarte mult posibilitatea comunicarii la nivelul companiilor.
În plus față de alte companii de acest fel, Workplace își propune să aducă toate persoanele la un loc, nu doar pe cele care stau la birou. În acest fel, cei care sunt plecați mai mult pe teren pot păstra legătura mult mai ușor cu colegii lor din sediu.
Companiile pot testa gratuit Workplace, dar pentru cei care vor să rămână clienți Facebook se va impune o taxă în funcție de numărul de angajați înscriși.
Facebook va cere 3 dolari pe lună pentru1.000 de utilizatoriactivi. Pentru companiile care înregistrează între 1.001 şi 10.000 de utilizatori, taxa este de 2 dolari pentru fiecare utilizator în parte, iarcompaniile care depăşesc acest numărvor plăti doar un dolar pentru fiecare utilizator activ.
ComparativcuSlack, care cere între 8 şi 15 dolari lunar pentru fiecare utilizator în parte, Workplace poate câștiga teren, fiind o variantă mult mai economică.