Facebook își schimbă numele, spune The Verge. Gigantul american de tehnologie nu vrea să mai fie văzut ca o simplă companie de social media
Compania americană Facebook intenționează să își schimbe numele săptămână viitoare, susțin surse familiare cu subiectului, potrivit publicației The Verge.
Facebook se rebranduiește printr-o schimbare de nume
Prin această rebranduire – despre care Mark Zuckerberg ar urma să vorbească la conferința anuală a companiei de 28 octombrie, dar care ar putea fi anunțată mai devreme – este menită să semnaleze că gigantul de tehnologie înseamnă mai mult decât platforma de social media, având diverse produse software și hardware.
Practic, inițiativa va poziționa aplicația Facebook drept unul dintre multele produse ale companiei-mamă, precum Instagram, WhatsApp, Oculus și altele.
Contactat de The Verge, un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze informația.
Facebook are deja peste 10.000 de angajați care lucrează la produse hardware. În iulie, Mark Zuckerberg spunea pentru aceeași publicație că în următorii ani gigantul de tehnologie nu va mai fi văzut în primul rând ca o companie de social media, ci ca un adevărat univers virtual („metaverse”).
Facebook nu ar fi prima companie de tehnologie arhicunoscută care își schimbă numele pe măsură ce ambițiile sale devin tot mai mari. În anul 2015, Google s-a reorganizat în ansamblu sub o companie de holding intitulată Alphabet, pe de o parte pentru că nu voia să mai fie văzută ca un simplu motor de căutare, ci ca un conglomerat care cuprinde inclusiv mașini autonome și tehnologie sanitară.
La rândul său, Snapchat a trecut la Snap Inc.
Noua denumire a Facebook nu este cunoscută nici măcar la nivelul întregii conduceri, aspectele legate de schimbare fiind ținute în secret inclusiv în interiorul companiei.