În ciuda cenzurii și a faptului că Facebook a scăzut în ultimii ani, rămâne pentru moment cea mai mare de pe piață. Astfel, pentru prima dată în istoria companiei Meta (ex-Facebook), rețeaua a depășit două miliarde de utilizatori activi zilnici, valoare atinsă în cel de-al patrulea trimestru al anului trecut.
După cum se știe, nu este singura platformă deținută de Meta care a ajuns la 2 miliarde de utilizatori zilnici: și WhatsApp a depășit recent 2 miliarde de UAT-uri – ceea ce demonstrează că cea mai mare sursă de venituri din anunțuri a companiei este încă în creștere, chiar dacă Meta a făcut reduceri semnificative ale afacerii sale în ultimele luni – conform Engadget.
Facebook adaugă 16 milioane de utilizatori activi într-un singur trimestru, majoritatea din zona Asiei, iar veniturile pe această perioadă sunt peste așteptări.
Meta a avut parte și de o scădere în venituri în 2022; mesajul lui Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, către investitori a fost însă optimist, susținând că 2023 ar fi un an al „eficienței” în cadrul companiei:
„Vom fi mai proactivi în tăierea proiectelor care nu au o performanță bună, sau care nu mai sunt importante”, a transmis acesta.
Se pare că, în continuare, Reality Labs, divizia de VR, AR și cea care se ocupă de dezvoltarea metaversului în cadrul companiei, este cel care pierde cei mai mulți bani: a pierdut 4,3 miliarde de dolari în cel de-al patrulea trimestru din 2022, pentru un total de aproximativ 14 miliarde pentru întregul an.
Zuckerberg se așteaptă la pierderi în continuare pentru această divizie și în 2023, susținând că se bazează pe avansul tehnologic pe care aceste investiții îl vor oferi în viitor, menționează sursa citată.