De câteva luni, Facebook poartă discuții cu cel puțin șase companii media în vederea posibilitații ca rețeaua socială să găzduiască pe platforma proprie conținutul acestora, în locul link-ului pe care utilizatorii trebuie să-l acceseze pentru un site extern, informează The New York Times.
Printre partenerii inițiali în acest proiect se numară The New York Times, dar și BuzzFeed și National Geographic, mai precizează cotidianul american.
The Times și Facebook se apropie de un acord pe această temă, astfel încât se intenționează începerea testelor pentru noul format în urmatoarele luni.
Avantajele pentru un astfel de parteneriat sunt: un acces mai rapid la conținutul publicat pe Facebook, comparativ cu accesul pe pagini externe, precum și limitarea efectelor în situații precum scăderea accelerată de trafic, ce se face simțită de când Facebook prioritizează conținutul video.
Cu toatea acestea există și unele riscuri, printre care: posibilitatea ca editorii să piardă accesul la datele privind consumatorii de conținut. Aceste date, esențiale pentru publicitate, ar putea ieși de sub controlul publisherilor, trecând în curtea Facebook.
În același timp, prioritizarea conținutul de pe Facebook poate atrage cu sine un trafic mai lent pentru cei care nu intră în astfel de parteneriate și s-ar putea trezi că articolele lor se încarcă mai greu decât cele ale concurenței, găzduite de Facebook.