Facebook a semnat un acord de achiziție de la Microsoft unei platforme prin care va putea măsura eficiența reclamelor plasate de pe rețeaua de socializare și pe cele ale altor companii.
Tehnologia Atlas Solution este foarte esențială pentru Facebook pentru a dovedi furnizorilor de publicitate că postarea de reclame pe site-ul său va duce la creșterea vânzărilor.
„Advertiserii au cerut o măsurare mai bună a eficienţei reclamelor. Achiziţia Atlas ne permite să progresăm în această direcţie”, a declarat Brian Boland, director de marketing la Facebook.
Termenii acordului nu au fost dezvăluiţi, dar preţul de cumpărare ar putea fi, potrivit unor informaţii, sub cel de peste 6 miliarde de dolari plătit de Microsoft pentru Atlas atunci când a preluat dezvoltatorul tehnologiei, compania AQuantive, în 2007, scrie Financial Times.
Pentru Microsoft, vânzarea face parte din efortul de a scăpa de achiziţia neperformantă a AQuantive. Anul trecut, Microsoft a şters aproape în totalitate valoarea comercială a achiziţiei.
Principalul avantaj adus de tehnologia Atlas este că măsoară performanţele reclamelor pe Facebook comparativ cu reclamele similare postate pe alte site-uri.