Facebook a anunțat că va schimba algoritmul de afişare a conţinutului în newsfeed.
Reprezentanții Facebook au anunțat că vor avea prioritate mesajele publicate de familiile şi prietenii utilizatorilor, în defavoarea companiilor, informează Go4it.
Astfel, ar trebui să ne aşteptăm ca în partea de sus a fluxului să vedem mai mult conţinut de la persoane pe care le cunoaştem. Cum sunt alese aceste persoane? Facebook a oferit o explicaţie. În primul rând un utilizator va vedea conţinutul de la toate persoanele pentru care a activat funcţia „See First”, dar şi de la utilizatori cu care a interacţionat mai mult de-a lungul timpului prin diferite căi (Like, Share, Comment).
„Dacă îţi plac pozele surorii tale, vom începe să publicăm postările ei mai aproape de începutul fluxului”, a explicat Adam Mosseri, vicepreşedinte Facebook.
În medie, de fiecare dată când o persoană intră pe Facebook, pe flux sunt 1.500 de actualizări (texte, imagini, videoclipuri) noi, apărute după ultima vizită pe reţeaua de socializare. Reţeaua de socializare alege aproximativ 300 care sunt afişate.
În ceea ce priveşte conţinutul publicat de companii şi publicaţii, acesta va fi prioritizat în funcţie de cât de informativ şi distractiv este.
Dacă ai dat „Like” la o mulţime de articole despre o anumită celebritate în trecut, Facebook va considera că acele postări sunt informative pentru tine şi îţi va oferi mai multe. De asemenea, dacă îţi plac clipurile Facebook Live, vei vedea mai multe la începutul News Feed-ului.
Facebook a anunţat şi că nu va favoriza un anumit tip de surse sau idei şi că nu alege „despre ce subiecte lumea ar trebui să citească”.
Compania a făcut această precizare după ce a fost acuzată în acest an că cenzurează anumite expresii din secţiunea de trenduri. În acel caz era vorba de subiecte legate de Partidul Republican din SUA, al cărui candidat la preşedinţie ar putea fi Donald Trump, un personaj care nu este agreat de sectorul tehnologic din SUA.