Retragerea drepturilor dea difuza meciurile de cricket a provocat ultima lovitură pentru serviciul de streaming, chiar dacă, între timp, parcurile tematice au un succes extraordinar.
Disney, cunoscut pentru filmele Pixar, Star Wars și Marvel, a declarat că serviciul său principal de streaming a pierdut 4 milioane de abonați în primele trei luni ale anului.
Abonații la serviciile Disney+, care găzduiesc filme precum Toy Story, Monsters, Thor și Black Panther, au scăzut la aproape 158 de milioane din ianuarie până în martie, al doilea trimestru de pierderi de clienți, după o scădere de 2,4 milioane în cele trei luni anterioare. Analiștii se așteptau ca Disney+ să adauge peste 1 milion de clienți în acest trimestru. Acțiunile au scăzut cu aproape 5%.
Majoritatea abonaților care au renunțat la serviciile platformei sunt de la Disney+ Hotstar din India, după ce compania a pierdut drepturile de streaming pentru meciurile de cricket din Premier League.
De asemenea, Disney a pierdut 300.000 de clienți în SUA și Canada, după ce a majorat prețurile abonamentelor în decembrie.
Toate serviciile majore de streaming au pierdut clienți pe măsură ce criza costului vieții lovește gospodăriile din întreaga lume.
În schimb, parcurile tematice Disney s-au descurcat mai bine, deoarece numărul mai mare de vizitatori din Shanghai, Paris și Hong Kong a ridicat veniturile operaționale ale diviziei cu 23% față de anul trecut, la 2,2 miliarde de dolari. Venitul operațional al diviziei tradiționale de televiziune a scăzut cu 35%, la 1,8 miliarde de dolari.
Compania intenționează să lanseze o nouă aplicație în cursul acestui an, care va combina serviciul Disney+ destinat familiilor și serviciul de divertisment general Hulu.
Directorul executiv al Walt Disney, Bob Iger, a declarat că noua aplicație va simplifica experiența de vizionare pentru abonați și va oferi mai multe oportunități pentru agenții de publicitate. O opțiune de suport publicitar va fi, de asemenea, adăugată la Disney+ în Europa până la sfârșitul anului.
Disney și alții au investit miliarde de dolari în servicii de streaming în ultimii ani pentru a concura cu Netflix.