Electrificarea schimbă paradigma în industria auto.
Dacă până nu cu mult timp în urmă, doar constructorii auto cu vaste cunoștințe, acumulate în zeci de ani, dezvoltau platforme tehnice și modele reușite – chiar și așa au existat și există nereușite –, mașinile electrice au deschis „Cutia Pandorei.
În curând, aproape oricine reușește să facă o caroserie se va putea apuca de făcut mașini electrice, cum se întâmplă deja de mulți ani în cazul gadgeturilor și electronicelor. Pentru început, șase importanți producători de smartphone-uri și-au anunțat intenția de a intra pe piața auto, iar primul „smartphone cu 4 roți“ este așteptat în showroom-uri în primele luni din 2024. Vine de la Xiaomi.
Primul „smartphone cu 4 roți“ ar fi trebuit să fie Apple. Ideea Apple Car s-a născut încă din 2008, de pe vremea genialului Steve Jobs. Prin 2015, s-a spus că mașina Apple va concura Tesla Model S. Apoi, Tim Cook a confirmat în 2017 că Apple lucrează la „sisteme autonome“. Iar, de-a lungul timpului, Apple a angajat un fost designer
Porsche și a negociat cu cei de la Hyundai producția. Lucrează la așa numitul „Project Titan“, dar până acum nu a apărut nimic concret.
Sony, un alt important actor pe piața gadgeturilor și smartphone-urilor, cochetează cu ideea intrării pe piața auto din 2020, când, la Consumer Electronics Show (CES) din Las vegas, a prezentat primul său concept de mașină electrică – Vision-S. Dacă atunci japonezii au spus „Nu“ producției de serie, la CES 2022, Sony a arătat că a lucrat în umbră și a prezentat EV Concept – Vision-S 02. Iar, la CES 2023, Sony şi Honda au anunțat că vor dezvolta împreună maşini electrice sub brandul Afeela. Primul model e așteptat în 2026.
Cum fac maşini electrice producătorii de smartphone-uri, pe newsweek.ro.