Noul iPhone X, ieșit în lumea marți seară are prețul de pornire de 999 dolari în SUA și ajunge să coste în Europa peste 1.300 de euro în versiunea cu 256 GB de stocare.
De ce s-a ajuns ca smartphone-urile de vârf de gamă, așa-numitele flagship-uri, să coste atât de mult? A contat enorm și faptul că pe ele au fost introduse tehnologii noi susținute de componente scumpe. De exemplu iPhone X are ecran OLED cu margini foarte mici, senzori de profunzime, tehnologia FaceID, sticlă și pe spate și un procesor mai puternic. Aceste lucruri crește prețul de fabricație, iar companiile urcă și preturile finale pentru a nu micșora marja de profit, scrie HotNews.
Analiștii Citi Research estimau că producția celui mai scump iPhone costă aproape 500 de dolari/exemplar, iar dacă Apple va reuși să vândă câteva milioane de unități la o marjă importantă de profit, acest lucru se va regăsi în veniturile companiei.
Apple a stabilit prețul atât de sus și pentru a se poziționa și diferenția față de ceilalți concurenți și în ultimii ani la aproape fiecare lansare, prețurile noilor modele erau tot mai mari. Pe de altă parte scad prețurile modelelor mai vechi, care pot fi găsite și sub 500 de dolari, în timp ce prețul mediu pentru întreaga gamă iPhone s-a menținut la 600-700 dolari.
Mulți au spus că Apple riscă enorm urcând atât de sus prețurile, însă ca la aproape orice lansare așteptată opiniile diferă extrem de mult. Cei mai loiali fani Apple abia așteptau iPhone X și îl vor cumpăra, în timp ce mulți dintre cei care au telefoane cu Android spun că nu ar da atât pe un telefon care vine cu noutăți ce au fost introduse încă de acum câțiva ani pe smartphone-urile cu sistemul de operare al Google.
În clubul telefoanelor cu prețuri de top se regăsesc și Galaxy Note 8 care care la noi costă cam 4.500 de lei, ori V30, cel mai recent telefon LG, care costă în jur de 4.000 de lei.
Echivalentul a 1.000 de dolari este enorm daca tinem cont că prețul mediu cu care se vinde un smartphone în lume este, conform datelor Strategy Analytics , 227 dolari, puțin față de cât era în al doilea trimestru din 2012: 302 dolari. Scăderea s-a produs și datorită faptului că pe piață au intrat companii chineze precum Xiaomi, OnePlus, OPPO și VIVO care au venit cu prețuri mult mai mici chiar și în segmentul premium.