De Black Friday, românii au cumpărat predominant articole electrocasnice
Produsele electrocasnice au fost cele mai căutate în perioada campaniei Black Friday, ele ocupând peste 44% din cumpărături, fiind urmate de cele din segmentul IT&C – 30% şi electronice – 24,3%, potrivit datelor unui studiu realizat Daedalus Millward Brown și preluat de Ziarul Financiar.
„Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din cumpărăturile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc. ) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături”, se arată într-un comunicat al Daedalus Millward Brown.
În perioada campaniei de reduceri Black Friday, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au optat şi pentru alte categorii de produse – segmentele fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături.
Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Conform studiului, 38,1% dintre cei intervievaţi au ales să cumpere online în perioada campaniei Black Friday.
„Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în intervalul 23-25 noiembrie”, se mai spune în comunicat.
Rezultatele studiului indică o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment, care, în mai puţin de 20 zile, a urcat de de la 27,2% la 69,8%.
Primele cinci magazine din care românii au ales să cumpere online au fost eMAG.ro – 21,1%, Flanco – 18,4%, Altex+Mediagalaxy – 12,3%, Domo – 9,4% şi Carrefour – 8,6%.
Studiul a fost realizat în intervalul 4-6 decembrie, pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Eroarea de eşantionare a studiului este de +/- 2,2%.
Parte a grupului Daedalus, Daedalus Millward Brown este o societate de cercetare de marketing.