De Black Friday, românii au cumpărat predominant articole electrocasnice

De Black Friday, românii au cumpărat predominant articole electrocasnice

Produsele electrocasnice au fost cele mai căutate în perioada campaniei Black Friday, ele ocupând peste 44% din cumpărături, fiind urmate de cele din segmentul IT&C – 30% şi electronice – 24,3%, potrivit datelor unui studiu realizat Daedalus Millward Brown și preluat de Ziarul Financiar.

„Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din cumpărăturile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc. ) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături”, se arată într-un comunicat al Daedalus Millward Brown.

În perioada campaniei de reduceri Black Friday, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au optat şi pentru alte categorii de produse – segmentele fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături.

Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Conform studiului, 38,1% dintre cei intervievaţi au ales să cumpere online în perioada campaniei Black Friday.

„Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în intervalul 23-25 noiembrie”, se mai spune în comunicat.

Rezultatele studiului indică o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment, care, în mai puţin de 20 zile, a urcat de de la 27,2% la 69,8%.

Primele cinci magazine din care românii au ales să cumpere online au fost eMAG.ro – 21,1%, Flanco – 18,4%, Altex+Mediagalaxy – 12,3%, Domo – 9,4% şi Carrefour – 8,6%.

Studiul a fost realizat în intervalul 4-6 decembrie, pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Eroarea de eşantionare a studiului este de +/- 2,2%.

Parte a grupului Daedalus, Daedalus Millward Brown este o societate de cercetare de marketing.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
20:48 - Bărbat arestat după ce a intrat cu mașina în pietoni la Londra
20:22 - Furtuna din București a distrus zeci de mașini și a provocat și alte pagube. Peste 100 de intervenții ale pompierilor în timpul Codului galben
19:53 - Papa Francisc a cerut discuții de pace între Ucraina și Rusia, în mesajul de Crăciun: „Fie ca sunetul armelor să fie redus la tăcere!”
19:25 - Moscova acuză NATO că transformă R. Moldova în centru logistic pentru Ucraina și își aduce infrastructura militară mai aproape de Rusia
18:55 - „Ce putem oferi în casele noastre și în activitățile noastre Pruncului Iisus?”. Predica Patriarhului Daniel de Crăciun
18:25 - Regele Charles, mesaj de Crăciun. Cuvinte emoționante despre „efectele devastatoare” ale războaielor și nu numai: „Toți trecem printr-o formă de suferință la un moment dat în viață” (VIDEO)
17:55 - Haos la minutul de reculegere ținut la un meci din Germania după atacul de la Magdeburg. Un slogan de extremă dreapta a fost sancționat cu mii de huiduieli: „Afară cu naziștii!” (VIDEO)
17:28 - Cele mai tari filme din 2024 și producția momentului. Irina Margareta Nistor: Avem un film extraordinar care cred că este cel mai important de văzut în perioada asta (VIDEO)
17:01 - Zelenski acuză un atac „inuman” al Rusiei pe 25 decembrie: „Pene de curent în mai multe regiuni. Răul rusesc nu va distruge Ucraina și nu va strica Crăciunul”
16:37 - Bărbat arestat după ce a condus beat o mașină furată. Gonea cu 167 km/h prin Brașov și nici măcar n-are permis auto