Cum încearcă marile orașe occidentale să lupte cu poluarea fonică prin intermediul senzorilor de detectare a zgomotului

Cum încearcă marile orașe occidentale să lupte cu poluarea fonică prin intermediul senzorilor de detectare a zgomotului
sursa foto: Pixabay

Poliția din Paris a înființat o patrulă anti-zgomot în 2020 pentru a plăti șoferii ale căror vehicule depășesc un anumit nivel de decibeli, iar în curând orașul va începe să piloteze utilizarea senzorilor de zgomot în două cartiere, potrivit Bloomberg.

Soluții pentru monitorizarea poluării fonice în marile orașe

Numit Medusa, fiecare dispozitiv folosește patru microfoane pentru a detecta și măsura nivelurile de zgomot și două camere pentru a ajuta autoritățile să dea de urma vinovatului. Nu vor fi stabilite niciun prag de decibeli sau amenzi în timpul perioadei de probă de trei luni, potrivit ziarului francez Liberation, dar va testa potențialele și limitele automatizării luptei împotriva poluării fonice.

Orașe precum Toronto și Philadelphia iau în considerare, de asemenea, implementarea unor instrumente similare. Până acum, cercetările au crescut cu privire la efectele asupra sănătății ale expunerii continue la zgomot, inclusiv legăturile cu hipertensiunea arterială și bolile de inimă și cu sănătatea mintală precară. Și de ani de zile, multe orașe abordează zgomotul prin ordonanțe și amenajări urbane, inclusiv diverse interdicții.

Dar aplicarea legii, chiar și cu ajutorul radarelor simple cu cameră și zgomot, a fost o provocare. Din 2018, orașul canadian Edmonton a pilotat utilizarea a patru radare atașate stâlpilor de lumină la intersecțiile aglomerate din centrul orașului. Un raport din 2021 privind cea de-a doua fază a proiectului finalizat în 2020, a constatat că oficialii au trebuit să verifice manual datele pentru a elimina zgomotul produs de sirene.

Și înregistrările nu au oferit întotdeauna dovezi suficient de puternice împotriva infractorului în instanță. A fost, de asemenea, costisitor: programul a costat contribuabilii 192.000 de dolari, în timp ce amenzile au generat puțin mai mult de jumătate din această sumă, potrivit CTV News Edmonton.

Aceste obstacole au făcut din poluarea fonică o țintă din ce în ce mai populară pentru inovarea în orașele inteligente.

Soluția aplicată în New York

Într-unul dintre cele mai zgomotoase orașe din SUA, un grup de cercetători de la Universitatea din New York au studiat mediul sonor din New York City din 2016, în speranța de a dezvolta o rețea de senzori mai inteligenți. Adică, senzorii care folosesc învățarea automată pentru a ajuta oficialii orașului nu numai să abordeze mai bine plângerile cu privire la zgomot, dar să stabilească în mod proactiv politici direcționate pentru a minimiza activitatea din care provin.

O rețea de aproape 100 de senzori a adunat „sute de milioane de rânduri” de date anonime din jurul orașului – inclusiv fragmente audio și date privind nivelurile de decibeli, care vor ajuta echipa să înțeleagă tiparele de zgomot, cât de tare este orașul în anumite zone și cum. variază în timp.

Peste 2.800 de cetățeni voluntari au ajutat recent la identificarea și etichetarea unui subset de fragmente audio, care este folosit pentru a antrena un model de învățare automată pentru a distinge automat natura diferitelor zgomote.

Mostrele au fost randomizate și împărțite pentru a păstra confidențialitatea și este puțin probabil ca senzorii să capteze conversații inteligibile de unde au fost plasate – de obicei la înălțimea solului.

Medusa, tipul de senzori pe care Parisul îi va folosi, a fost dezvoltat de organizația locală de monitorizare a zgomotului ambiental Bruitparif. Testați pentru prima dată în 2019 în apropierea barurilor aglomerate și a șantierelor de construcții din suburbiile din afara Parisului, senzorii măsoară nivelurile de decibeli de câteva ori pe secundă. Imaginile capturate cu camera foto combinate cu tehnologia proprie a organizației nonprofit afișează fragmentele de sunet ca puncte colorate reprezentând diferite niveluri de zgomot, permițând, în esență, oficialilor să „vadă” zgomotul care călătorește de la sursa acestuia.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:06 - Cât costă un parfum de la noul brand al Ilincăi Vandici. „Femeile sunt cu de toate, iar parfumul este esențial”
23:53 - Ciolacu reafirmă că-l va desemna premier pe Bolojan dacă va câștiga prezidențialele. Liderul PSD vrea continuarea coaliției cu PNL: „De ce să stricăm ceva ce funcționează?”
23:18 - Geoană: Rugămintea mea din inimă – veniți la vot! Votați cu cine doriți, eu sper că veți vota cu mine / La momentul complicat pe care-l traversăm, eu nu mi-aș da țara pe mâna unor nepricepuți (VIDEO)
23:16 - Șofer mort, după ce mașina pe care o conducea a fost lovită de tren, în Lugoj. Mecanicul de locomotivă a suferit un atac de panică
22:55 - Cetățenii români vor putea călători fără viza în China. De când intră în vigoare noua hotărâre și până când e valabilă
22:33 - Două femei din Capitală, reținute după ce ar fi încercat să „cumpere” o mașină de lux, fără să plătească la schimb
22:29 - Ciolacu anunță că a vorbit din nou cu Trump și că de la anul vor fi eliminate vizele românilor pentru SUA. La discuție a participat și Viktor Orban
22:10 - Geoană, întrebat dacă au existat negocieri pentru a se retrage din cursă: “Eu sunt singurul care nu aveam motive să renunț, pentru că n-am ce negocia. Nu-mi doresc decât să slujesc țara asta. Este o perioadă mai grea decât ‘89″ (VIDEO)
21:59 - Vântul și ninsorile au pus stăpânire pe vestul și centrul țării. Se văd deja primele pagube produse de vremea rea
21:59 - Rareș Bogdan, după ce a votat în Paris: Mă aştept la o prezenţă undeva la 8 – 9 milioane duminică şi din diaspora să sărim de 500.000 (VIDEO)