Comisia Europeană și autoritățile statelor din UE de protecție a consumatorilor au solicitat companiei care deține WhatsApp să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condițiile sale de utilizare și politica sa de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația UE în materie de protecție a consumatorilor.
Comisia și autoritățile respective sunt preocupate și de schimbul de date cu caracter personal ale utilizatorilor între WhatsApp și părți terțe sau alte societăți Facebook/Meta.
„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și modul în care se utilizează datele lor cu caracter personal, în special în cazul în care acestea sunt partajate cu parteneri de afaceri.
Mă aștept ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și viața privată a acestora.
De aceea am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp trebuie să reacționeze, până la sfârșitul lunii februarie, cu angajamente concrete privind modul în care vor răspunde preocupărilor noastre”, a declarat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție.
În urma unei alerte din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor au cerut WhatsApp să explice cum anume respectă legislația UE privind protecția consumatorilor.
Întrebările adresate WhatsApp sunt menite să clarifice: