Comisia Europeană: WhatsApp trebuie să informeze mai bine utilizatorii cu privire la utilizarea datelor lor cu caracter personal / Avertismentul comisarului pentru Justiție

Comisia Europeană: WhatsApp trebuie să informeze mai bine utilizatorii cu privire la utilizarea datelor lor cu caracter personal / Avertismentul comisarului pentru Justiție
Foto: Pixabay

Comisia Europeană și autoritățile statelor din UE de protecție a consumatorilor au solicitat companiei care deține WhatsApp să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condițiile sale de utilizare și politica sa de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația UE în materie de protecție a consumatorilor.
Comisia și autoritățile respective sunt preocupate și de schimbul de date cu caracter personal ale utilizatorilor între WhatsApp și părți terțe sau alte societăți Facebook/Meta.

Comisar european: Mă aștept ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE

„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și modul în care se utilizează datele lor cu caracter personal, în special în cazul în care acestea sunt partajate cu parteneri de afaceri.

Mă aștept ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și viața privată a acestora.

De aceea am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp trebuie să reacționeze, până la sfârșitul lunii februarie, cu angajamente concrete privind modul în care vor răspunde preocupărilor noastre”, a declarat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție.

WhatsApp trebuie să dea explicații

În urma unei alerte din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor au cerut WhatsApp să explice cum anume respectă legislația UE privind protecția consumatorilor.

Întrebările adresate WhatsApp sunt menite să clarifice:

  • dacă li se furnizează consumatorilor informații suficient de clare cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții de utilizare a serviciilor companiei;
  • corectitudinea notificărilor transmise de WhatsApp în cadrul aplicației, care îi determină pe consumatori să accepte noile condiții și politica de confidențialitate;
  • dacă consumatorii au posibilitatea de a se familiariza în mod adecvat cu noile condiții înainte de a le accepta.
    WhatsApp trebuie să colaboreze până la sfârșitul lunii februarie.
Urmăriți B1TV.ro și pe
`