Comisia Europeană, împreună cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor au cerut ca WhatsApp să ia măsuri în ceea ce privește preocupările pentru actualizarea condițiilor sale de gestionare a serviciilor, cât și față de politica de confidențialitate.
Totodată, Comisa Europeană cere ca WhatsApp să ofere informații clare consumatorilor în ceea ce privește modelul lor de funcționare.
„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale”, a spus Didier Reynders, comisarul european pentru justiție.
O primă scrisoare a fost trimisă în luna ianuarie de către Comisia Europeană pentru aplicația WhatsApp, care are în vedere faptul că mai multe actualizări ale factorilor de utilizare din anul 2021 au fost derutante pentru utilizatori.
În urma mesajului primit, WhatsApp a arătat că a trimis consumatorilor informațiile specifice pentru astfel de actualizări, inclusiv cu ajutorul unor notificări în aplicație. Chiar și așa, datele transmise de WhatsApp sunt considerate derutante pentru cei care folosesc aplicația și nu sunt suficiente.
Protecția Consumatorilor a oferit pentru WhatsApp o lună la dispoziție pentru a arăta că informațiile sale se încadrează în legislația UE, conform Digi24.
Recent, WhatsApp nu s-a sfiit să experimenteze cu noi funcționalități în ultima vreme. Lucrează la o actualizare surpriză care va fi disponibilă atât pentru iPhone cât și pentru Android, dezvoltată în secret de o companie americană, dar lansarea oficială nu este chiar atat de departe.
WhatsApp lucrează la o nouă funcție care le va permite utilizatorilor să creeze sondaje în cadrul grupurilor de conversatii, pentru a sonda rapid membrii grupului.