Companiile din țările emergente precum India, unde populația o depășește cu mult pe cea a Statelor Unite, duc o politică sistematică de lansare a unor produse cu prețuri mai mult decât competitive, unul dintre aceste exemple fiind și noua tabletă PC DataWind UbiSlate7.
Tableta indiană a fost lansată în octombrie iar rezultatele obținute de firma producătoare pot fi considerate excepționale. Tableta cunoscută și sub numele Aakash și comercializată sub brandul DataWind costă 47 de dolari (2.499 de rupii, ceea ce în sine constituie un record pe piața competittivă a tabletelor, iar pentru ca cifrele ce o recomandă să fie și mai impresionante în primele două săptămâni de când tableta a intrat pe paiță, prețul inițial fiind de 60 de dolari, producătorul a înregistrat 1,4 milioane de comenzi.
Volumul de vânzări a spulberat efectiv așteptările în condițiile în care întrega piață din India a înregistrat vânzări de 250.000-300.000 de unități în 2010, iar pentru Aakash au fost înregistrate 400.000 de mii de comenzi înainte de lansare, potrivit hothardware.com.
Tableta este dotată cu un ecran de 7 inch touch, 2GB de memorie internă, două porturi USB, 256 MB de memorie RAM și folosește sistemul de operare Android 2.2. Producătorul a mai dotat device-ul cu un receptor WiFi și suport pentru un modem 3G, un player multimedia și o baterie care asigură funcționarea tabletei pentru 180 de minute.
Concepută de DataWind și Institutul pentru Tehnologie Indian Rajasthan, tableta a fost inițial concepută pentru a satisface nevoile studenților, dar succesul neașteptat dovedește că aceasta se adresează în realitate unui public mult mai larg.
DataWind anticipează că va reuși să reducă și mai mult prețul tabletei, anticipând că acesta va ajunge la 35 de dolari sau poate chiar la 10.