Clienții băncilor au renunțat în mare parte să mai ceară ajutorul personalului din instituție pentru proceduri financiare, pentru plăți, transferuri de bani, retrageri de numerar etc, deoarece este mai facil totul datorită sistemelor ample de digitalizare amplasate de bănci. Aproape orice procedură poate fi efectuată la ATM.
Cu cât ATM-ul este folosit tot mai mult de către clienți, crește și riscul de a apărea anumite incidente în ceea ce privește procedurile efectuale la ATM. Pentru a evita anumite întâmplări de acest fel ar trebui ca fiecare client să se documenteze înaintea efectuării unei proceduri, încât să știe să acționeze corect, rapid și eficient.
De exemplu, un caz nefericit poate fi reprezentat de faptul că se omite ridicarea banilor din ATM, la finalul procedurii de retragere numerar. Din motive de grabă sau distragere a atenției sau pur și simplu din alte motive se poate ajunge la astfel de întâmplări.
Clientul are la dispoziție câteva zeci de secunde pentru a-și ridica banii și cardul, între aproximativ 25-30 de secunde. În cazul în care aceștia nu au fost ridicați, ATM-ul le reține și acestea ajung în niște cutiuțe sigure în interiorul aparatului, de unde pot fi accesate doar de către personalul băncii.
Dacă vă prezentați în timpul programul de muncă la ghișeele din incinta instituției, puteți discuta cu unul dintre angajații băncii și le expuneți situația, iar ei vă vor ajuta să vă recuperați suma de bani. Pentru această procedură veți avea nevoie de buletin sau cel puțin de cunoașterea datelor bancare, pentru a fi verificată identitatea.
În cazul în care niciun angajat nu e prin preajmă, puteți suna la banca ce ți-a emis cardul, dar și la banca ATM-ului, dacă acestea două nu coincid.
Dacă „banca emitentă a cardului este aceeași cu cea care deținte ATM-ul, atunci poți să faceți o contestație a acestei tranzacții, denumită și aviz de refuz la plată. O astfel de contestație conține datele deținătorului cardului, informațiile referitoare la tranzacția problematică și motivul refuzului/contestării tranzacției. La aceasta se atașează și plângerea depusă la poliție, asta doar în anumite cazuri, când este vorba despre o sumă însemnată spre exemplu”, conform b365.ro.
Nu în ultimul rând, nu uitați că puteți apela și la serviciul de suport telefonic al băncii emitente.
Cele mai mari bănci din țară, pentru a veni în sprijinul clienților ce se pot afla în astfel de situații, pun la dispoziție linkuri pe site-urile oficiale ale acestora, cu informații utile pentru astfel de cazuri.