Căutările Google de pe mobil s-au dublat în România
Căutările Google de pe telefonul mobil s-au dublat în România în decembrie 2011, față de aceeași perioadă a lui 2010, iar rata de creştere a căutărilor de pe desktop-uri a fost de 25% în acelaşi interval, potrivit reprezentanților Google, citați de Ziarul Financiar.
„Zona de căutare de pe mobil arată nişte cifre uluitoare din punct de vedere al ritmului de creştere. Ne aduce aminte de începuturile Google pe desktop. În decembrie 2011 în România căutările pe mobil – deci oamenii care foloseau un mobil şi au intrat pe Google. ro – s-au dublat de la an la an. Spre comparaţie, căutările de pe desktop au crescut cu doar 25%, deci mult mai puţin. Desktopul a ajuns la o oarecare maturitate”, a declarat Doina Costache, industry manager la Google România, în cadrul unui workshop organizat în cadrul conferinţei Ronewmedia.
Oficialul Google a precizat și că, în privința căutărilor de pe mobil, sunt câteva segmente unde creșterile au fost mai mari.
„În cazul câtorva verticale sau subverticale observăm creşteri masive ale căutărilor de pe mobil: una dintre ele este zona de ştiri, care a crescut de patru ori de la an la an. Pe zona de comunităţi (Facebook, Twitter, Google Plus) sunt creşteri de patru ori”.
La categoria căutărilor care au crescut simțitor de la an la an intră și segmentul food & drink (2,5 ori), subiectele sportive (2,5 ori), informaţiile despre companii (2,5 ori), călătoriile (2,5 ori), produsele de înfrumuseţare (2,2, ori) şi zona de sănătate (de 2 ori).
Potrivit Doinei Costache, peste 20.000 de site-uri din România (peste 90% din domeniile româneşti) acceptă reclame de la Google. Google este motorul de căutare numărul unu în România.