Campania împotriva extensiilor de tip Adblock continuă. Ce măsură a luat YouTube
O actualizare a termenilor de utilizare pentru platforma YouTube, care interzice explicit folosirea aplicațiilor terțe ce facilitează blocarea reclamelor, a fost anunțată, recent, de Google.
Campanie împotriva extensiilor de tip Adblock
Măsura face parte din campania împotriva extensiilor de tip Adblock, inițiată în octombrie 2023, și vizează aplicații precum AdGuard, care nu vor mai putea funcționa pe YouTube fără a permite afișarea reclamelor sau autentificarea printr-un cont Premium, scrie Ziare.com.
Politica Google extinde interdicția și la browserele web care includ funcții de blocare a reclamelor. Un exemplu este YouTube Vanced, care a fost închis în 2022 din motive legale. Astfel, noile politici ar putea afecta orice browser care restricționează reclamele pe versiunea gratuită a serviciului YouTube.
Dacă în trecut, YouTube solicita printr-o fereastră pop-up dezactivarea extensiilor Adblock, acum abordarea sa față de aplicațiile terțe este mai subtilă, împiedicând redarea videoclipurilor prin probleme de buffering sau prin afișarea mesajelor de eroare.
Platforma subliniază importanța reclamelor pentru sprijinirea creatorilor de conținut: „Termenii noștri nu permit aplicațiilor terțe să dezactiveze anunțurile, deoarece acest lucru împiedică creatorul să fie recompensat pentru vizionare”.
Totodată, compania menționează că reclamele ajută la susținerea creatorilor și permit miliardelor de oameni să folosească serviciul de streaming gratuit.
În cazul descoperirii aplicațiilor care încalcă acești termeni, YouTube avertizează că va lua măsuri pentru a proteja platforma, creatorii și spectatorii, conform sursei citate.
YouTube intenționează să introducă o nouă funcție
Amintim că, YouTube a anunțat că intenționează să introducă o nouă funcție, pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.
Utilizatorii vor putea să testeze noi funcționalități bazate pe Inteligența Artificială, care au ca scop facilitarea accesului la secțiunile cele mai interesante ale clipurilor video, fără să fie nevoie să navigheze manual întreg conținutul.
YouTube Creator a informat că noua caracteristică este acum în faza de testare, fiind disponibilă exclusiv pentru un grup de utilizatori ai serviciului YouTube Premium din Statele Unite.