Tranzacțiile dunt în scădere în acest am de Black Friday, comparativ cu anul trecut. La ora 7:30, volumul total al tranzacţiilor se ridica la valoarea de 1,99 milioane de lei, în scădere 72,08% faţă de anul anterior, iar numărul total de tranzacţii se situa la 5.273, cu aproape 40% sub nivelul din 2020, scrie Agerpres.
Pe de altă parte, plata cu un singur click înregistra o valoare în volum de 663.460 de lei, în creştere cu 151,67% faţă de anul precedent, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 2.313, de cinci ori mai multe de la an la an.
Campania de reduceri Black Friday are loc oficial în România, în acest an, pe 12 noiembrie.
În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.
Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.
Specialiștii recomandă să verificați întotdeauna prețurile. Este bine ca persoanele interesate să facă cumpărături să știe și că magazinele, fie fizice sau online, sunt obligate să afișeze și prețul la care s-a aplicat reducerea.
Dacă produsul a suferit mai multe reduceri în ultima lună, atunci este afișat ultimul preț din promoție.
Propunerea a venit și din partea ANPC, în primăvara acestui an, când au anunțat că intenionează să elimine reducerile false. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor își propune să elimine reclamele înșelătoare cu privire la „reduceri”.
Prin noile reguli, prezentate în primăvară de către ANPC se numără obligativitatea magazinelor de a afișa lângă reducerile de preț, tariful cel mai scăzut al produsului respectiv în utlimele 30 de zile.