Pentru ca de Black Friday piata online este inundata de oferte speciale, iar operatorii de comunicatii vin cu o gama larga de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziuneAutoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatiiatrage atentia utilizatorilor sa se informeze inainte de a face orice achizitie, astfel incat sa aleaga produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.
Recomandari pentru cumparaturi de Black Friday
De cele mai multe ori, in perioada de Black Friday, fiind presati de timp, utilizatorii se concentreaza in special pe identificarea ofertelor cu preturi mici, neglijand detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomanda utilizatorilor sa aiba o atentie sporita in perioadele cu reduceri, iar atunci cand examineaza produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tableta sau televizor cu o reducere substantiala, sa urmareasca urmatoarele aspecte:
Livrarea de Black Friday
Utilizatorii trebuie sa tina cont ca, din cauza numarului mare de comenzi, companiile care se ocupa de livrarea coletelor sunt suprasolicitate de Black Friday. Totodata, coletele pot fi pierdute sau deteriorate in timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomanda utilizatorilor sa verifice ce optiuni de livrare li se ofera si sa aleaga servicii suplimentare de siguranta, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarata. Cei interesati ca livrarea unui colet sa se realizeze intr-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.
Mai multe detaliile despre tipurile de servicii postale sunt disponibile in InfoCentru ANCOM,aici.
In acelasi timp, utilizatorii trebuie sa stie ca, atunci cand folosesc serviciile de livrare, conditiile in care se realizeaza livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual intre comerciantul care detine magazinul online si cumparator. Chiar si in cazul in care comerciantul colaboreaza cu un furnizor de servicii postale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la randul sau, se poate indrepta impotriva furnizorului de servicii postale pentru nerespectarea contractului incheiat cu acesta. Respectiv, in situatia in care furnizorul de servicii postale nu respecta conditiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despagubiri potrivit contractului incheiat cu furnizorul respectiv, insa poate renunta la acestea in favoarea destinatarului.
Astfel, in situatiile in care intampina probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar si eficient ca utilizatorii sa se adreseze, in primul rand, magazinului online.
In cazul in care sesizarea nu este solutionata pe cale amiabila, ANCOM le sugereaza utilizatorilor sa se adresezeAutoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor(ANPC). Este important ca utilizatorii sa pastreze toate documentele (factura, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achizitia facuta.
Informatiile despre telefonie, internet, televiziune si servicii postale sunt disponibile inInfoCentruANCOM.