Grupul american Apple Inc. a anunţat luni o campanie de reduceri pentru cumpărătorii chinezi, care vor avea la dispoziţie patru zile în care vor putea cumpăra, la preţuri mai mici, cel mai scump model de telefon iPhone şi accesoriile aferente, înainte de lansarea următoarei generaţii de smartphone-uri, potrivit Bloomberg.
Potrivit unui comunicat făcut public pe site-ul companiei, prețul pentru modelul de telefon iPhone 13 Pro ar urma să scadă cu 600 de yuani (89 dolari) în perioada 29 iulie – 1 august, informează Agerpres.
Apple este o companie care în mod obişnuit este reticentă la ideea de a modifica preţurile de comercializare. De asemenea, această campanie rară de reduceri lansată de Apple vine în timp ce economia chineză încearcă să-și revină după introducerea carantinelor într-o serie de orașe mari, precum Shanghai și Beijing, care au avut un impact asupra vânzărilor producătorilor chinezi de telefoane precum Xiaomi, Vivo și Oppo.
Diminuarea cererii consumatorilor, inflaţia şi problemele apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare au provocat o scădere cu 9% a livrărilor globale de smartphone-uri în al doilea trimestru al acestui an, a estimat recent firma de cercetare Canalys. Producătorii chinezi au fost cei mai afectaţi, înregistrând scăderi de două cifre ale livrărilor în al doilea trimestru.
În mod tradiţional, Apple a menținut prețuri constante pentru numeroasele sale generații de iPhone, dar problemele economice din acest an au forțat compania americană să adopte o decizie neobişnuită, aceea de a creşte preţurile în Japonia ca răspuns la deprecierea drastică a yenului.
Apple oferă mai multe opţiuni de plată în China, inclusiv plata în rate şi preţuri mai mici pentru studenţi. Însă în ultimi ani s-a abţinut să ofere reduceri de preţuri în China pentru produsele sale cele mai scumpe.