Apple și-a cerut scuze după reacțiile online la adresa unei reclame pentru noul său iPad, care prezintă o presă hidraulică de dimensiune industrială care zdrobește o colecție de obiecte creative, inclusiv instrumente muzicale și cărți.
Reclama, lansată marți de directorul executiv al Apple, Tim Cook, arată că mașina strivește diverse obiecte – de la un pian și un metronom până la cutii de vopsea și jocuri – înainte ca un singur iPad Pro să apară în locul lor. Apoi, o voce afirmă: „Cel mai puternic iPad care a apărut vreodată este și cel mai subțire”.
Implicația că un iPad poate introduce priceperea culturală a umanității într-un obiect cu o grosime de doar 5 mm a fost rău văzută de comentatorii de pe rețelele sociale. Actorul Hugh Grant a scris pe X că reclama reprezintă „distrugerea experienței umane, cu ajutorul Silicon Valley”.
Justine Bateman, o regizoare americană care a criticat impactul inteligenței artificiale asupra industriei filmului, a scris pe X: „De ce a făcut Apple o reclamă care zdrobește artele? Pentru că tehnologia și AI înseamnă să distrugi artele și societatea în general.”
Ulterior, Apple și-a cerut scuze și a recunoscut că reclama a fost evaluată greșit.
„Creativitatea este în ADN-ul nostru la Apple și este incredibil de important pentru noi să proiectăm produse care să împuternicească creativii din întreaga lume”, a declarat Tor Myhren, vicepreședintele Apple pentru comunicare de marketing, într-o declarație trimisă publicației comerciale Ad Age.
„Scopul nostru este să sărbătorim întotdeauna nenumăratele moduri în care utilizatorii se exprimă și își aduc ideile la viață prin iPad. Am ratat misiunea cu această reclamă și ne pare rău.”
S-a anunțat că, deși reclama rămâne online pe X și pe YouTube, Apple a anulat planurile de a o difuza la televizor.
Paul Graham, un investitor din Silicon Valley, a scris pe X că co-fondatorul Apple, Steve Jobs, „nu ar fi apobat acea reclamă”. El a adăugat: „L-ar fi durut prea mult să o urmărească”.