Lovitură pe piața achizițiilor online! Applea cumpărat unul dintre cele mai folosite servicii online pentru recunoașterea melodiilor – Shazam. Apple a confirmat că a cumpărat compania Shazam Entertainment Ltd, care deţine aplicaţia Shazam, utilizată de sute de milioane de persoane din întreaga lume, informează Variety.com.
După speculații apărute la finalul săptămânii trecute, Apple a confirmat faptul că va cumpăra Shazam, celebra aplicaţie de recunoaştere a melodiilor. Se vehicula suma de 400 de milioane de dolari cu câteva zile în urmă, dar firma din Cupertino nu a dezvăluit detalii financiare.
În comunicatul oficial de presă, Apple a subliniat că Shazam este folosit de sute de milioane de persoane din toată lumea, pe multiple platforme. A mai amintit şi că se potriveşte la fix cu Apple Music, împărtăşind pasiunea pentru descoperirea de muzică şi livrarea unei experienţe excelente utilizatorilor. Deocamdată se aşteaptă aprobarea autorităţilor pentru înţelegerea dintre companii.
Shazam debuta în 1999 şi funcţiona pe bază de SMS în primă fază, permițând identificarea de melodii prin ascultarea unui scurt clip audio înainte să dezvăluie cine e muzicianul, dar şi numele melodiei. Recent, aplicaţia a primit şi funcţionalităţi care îi permit să identifice seriale, filme şi reclame. Shazam fusese deja integrat în Siri în 2014, dar şi în Spotify şi Snapchat.
Acum sunt şanse mari să îl vedem integrat şi în Apple Music. Acelaşi Apple Music a fost integrat în Facebook Messenger luna trecută. Apple are un interes deosebit şi cu privire la tehnologia augmented reality din spatele lui Shazam, care ar putea să îi îmbunătăţească propriile tehnologii AR.