Universitățile publice dintr-o zonă tot mai mare de state americane au interzis TikTok în ultimele luni, iar două dintre cele mai mari colegii din țară tocmai au urmat exemplul.
Universitățile texane au interzis accesul la aplicația TikTok pe rețelele și dispozitivele care aparțin campusului; decizia vine ca urmare a ordinelor executive emise de guvernatorul statului Texas, Greg Abbott, care a invocat îngrijorări referitoare la confidențialitatea și securitatea din cauza originii chineze a aplicației.
„Universitatea ia aceste măsuri importante pentru a elimina riscurile la informațiile conținute în rețeaua universității și la infrastructura critică”, a declarat Jeff Neyland, consilier al președintelui Universității din Texas , citat de TechCrunch.
Descoperirile recente care demonstrau că TikTok a urmărit activitatea unor jurnaliști din SUA se adaugă măsurilor actuale referitoare motivând astfel îngrijorările autorităților.
Universitatea din Texas și Texas A&M University sunt două dintre cele mai recente colegii pentru a lua măsuri împotriva aplicației sociale, care este deținută de compania-mamă ByteDance din Beijing.
Rafala recentelor interdicții TikTok din campus a fost inspirată de ordinele executive emise de o serie de guvernatori de stat. Universitățile publice din Alabama, Arkansas, Florida, Georgia, Idaho, Iowa, Oklahoma, Dakota de Sud și acum Texas au luat măsuri pentru a restricționa accesul la aplicație, blocând-o din rețelele Wi-Fi din campus și dispozitivele deținute de școală.
„Așa cum este descris în directivele guvernatorului, TikTok culege cantități uriașe de date de la dispozitivele utilizatorilor – inclusiv când, unde și cum efectuează activități pe internet – și pune la dispoziție aceste informații potențial sensibile guvernului chinez” a declarat un purtător de cuvânt al Texas A&M University.
Guvernatorul Abbott a emis o ordonanță executivă în decembrie, cerând agențiilor guvernamentale să interzică accesul la aplicație pe dispozitivele guvernamentale din cauza preocupărilor privind securitatea și confidențialitatea. Agențiile au termen până în luna februarie pentru a se adapta la aceste schimbări.