Dacă îţi doreşti o viaţă profesională de succes, este important să ai grijă la reputaţia ta şi să fii atent şi la activitatea de pe reţelele sociale. Brandul tău personal este foarte important atunci când vrei să ai succes sau eşti în căutarea unui job nou. Fie că foloseşti Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, TikTok sau alte reţele sociale, nu uita că numele tău este la un search pe Google distanţă pentru fiecare angajator. Iată mai jos câteva lucruri importante la care trebuie să fii atent atunci când foloseşti reţelele sociale, pentru viaţa profesională.
Chiar dacă ai un profil profesionist de LinkedIn, nu uita să verifici ce postezi pe profilurile de Facebook şi Instagram. Ai grijă să nu ai postări care arată despre tine lucruri prea private, cum ar fi poze de la petreceri sau postări rasiste. Dacă profilurile tale de social media transmit un mesaj rău sau fotografia ta personală nu arată că eşti o persoană prietenoasă, acest lucru te poate face să nu fii chemat la interviu, conform Best Jobs.
Un aspect important este să ştii ce anume din ceea ce postezi este public şi ce este privat, mai ales că atunci când foloseşti reţelele de socializare, te expui mai multor riscuri. În afară de a avea grijă ce postezi online, poţi seta ca doar prietenii să-ţi vadă profilul, fotografiile şi postările. Astfel, ai mai mult control asupra intimităţii tale şi nu oricine te caută pe Google poate să îţi vadă toate postările de pe Facebook, Instagram sau TikTok.De asemenea, ai grijă la autentificarea cu doi factori (prin SMS, de exemplu), pentru a te proteja de atacurile hackerilor care pot posta în locul tău. De asemenea, ai grijă să alegi o parolă puternică pentru a te proteja, precum şi parole diferite pentru fiecare cont pe care îl ai.
56% dintre recrutori găsesc cei mai buni candidaţi pe reţelele de social media. Iar fiecare acţiune publică pe care o faci contribuie la creşterea brandului tău personal. De aceea, pe lângă faptul că ai un CV bun când aplici, este important şi să adaugi informaţii care te recomandă pe reţelele sociale. De exemplu, poţi posta articole care te inspiră pentru domeniul tău, de la statistici recente, la noutăţi din domeniu şi la alte materiale inspiraţionale. Dacă ai un blog personal sau redactezi chiar tu articole de profil, atunci e şi mai bine. Acest lucru cu siguranţă te va face să te remarci în faţa angajatorilor. Important este să alegi informaţii de calitate.
Poţi fi tentat să mai intri pe Facebook la muncă, mai ales dacă lucrezi de acasă. Însă folosirea reţelelor sociale la birou este un obicei care îţi poate scădea din productivitate şi te poate face să fii văzut rău în ochii angajatorilor. Cel mai productiv pentru viaţa ta profesională este să aloci cele 8 ore de muncă pentru taskurile pe care le ai de rezolvat şi să utilizezi timpul personal de acasă pentru a socializa online sau a citi cele mai recente articole care te interesează. Astfel, te asiguri şi că termini treaba la timp şi te poţi bucura de timpul tău liber cum vrei şi vei fi văzut mai bine şi de managerii tăi. Desigur, dacă lucrezi în marketing, foloseşti reţelele de socializare pentru a comunica despre brandul tău, însă aceasta este o excepţie.
Fiecare canal de social media are propriile caracteristici. Facebook, de exemplu, poate părea mai personal. În schimb, Twitter poate fi un canal foarte bun pentru a te ajuta să îţi creşti imaginea de profesionist. Pe lângă faptul că găseşti tot felul de articole utile, şi tu poţi să îţi consolidezi brandul personal, mai ales dacă te asiguri că foloseşti hashtagurile potrivite. LinkedIn, de asemenea, este unul dintre canalele cele mai potrivite pentru a-ţi consolida brandul personal. De exemplu, o funcţie pe care acest canal o are este să poţi oferi recomandări altor persoane şi să primeşti, la rândul tău, recomandări pentru competenţele tale.