198 de milioane de utilizatori activi ai internetului blochează reclamele: Estimările privind pierderile furnizorilor de conținut pentru 2015 ajung la 21,8 miliarde de dolari

Publicat: 12 08. 2015, 14:29
Foto: pro.clubic.com

Utilizatorii de internet din România blochează, în proporție de 20%, reclamele online, principala sursă de venit pentru furnizorii de conținut pe platforme digitale. Raportul aparține Adobe-PageFair.

Astfel, în ultimul trimestru, la nivel global, procentul celor care utilizează serviciul AdBlock a crescut cu 41% față de al doilea trimestru al anului trecut, la 198 de milioane de utilizatori activi lunar.

Acest lucru afectează veniturilor furnizorilor de conținut de orice tip, iar pentru 2015 se estimează un cost de 21,8 miliarde de dolari.

„Blocarea reclamelor a crescut, devenind un viral printre utilizatori, de la 50 de milioane la finalul anului 2012, la 198 milioane în al doilea trimestru din 2015. Fenomenul de blocare a reclamelor va lua amploare, va crește în continuare”, a declarat pentru businessinsider.com unul dintre cercetători.

În ceea ce privește cifrele pentru Europa, 35% dintre utilizatorii de internet (77 de milioane) au blocat reclamele în ultima lună, cel mai mare procent aparținând Greciei.

Majoritatea blocărilor au loc pe computer, deși 38% din navigarea web are loc pe dispozitivele online. Astfel, doar 1,6% din traficul publicitar a fost blocat pe dispozitivele mobile.