Organismul de supraveghere al concurenței din Ungaria a aplicat Wizz Air (WIZZ.L) o amendă de 770.000 de euro (839.916 dolari), pentru comunicare înșelătoare, a anunțat sâmbătă autoritatea pe site-ul său, potrivit Reuters.
Autoritatea de concurență din Ungaria a declarat că Wizz Air a încălcat obligația profesională de due diligence și a fost înșelător în modul în care și-a descris serviciul de check-in automat și a împins consumatorii către pachete mai scumpe.
Amenda vine după ce Wizz Air și-a redus previziunile anuale de profit la începutul acestei săptămâni, după ce a raportat o scădere de 44% a profitului operațional din primul trimestru, parțial din cauza costurilor legate de Pratt & Whitney (RTX.N), deschide noi probleme la motorul de filă și – închiderea contractelor de leasing pentru a spori capacitatea.
Compania aeriană low-cost, care are o flotă integrală de Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt și Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, punând constrângeri asupra capacității.
Wizz Air, cu sediul în Regatul Unit, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, deoarece compania a fost nevoită să ștergă 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.