UNICEF, semnal de alarmă cu privire la închiderea școlilor în pandemie: Efectele negative pe termen scurt sau lung nu justifică această abordare
În timp ce elevii sud-africani se întorc la școală, milioane de copii din țările vecine africane sunt nevoiți să rămână acasă din cauza creșterii infecțiilor cu Covid-19.
Se estimează că 40% dintre copiii în vârstă de școală, din estul și sudul Africii, nu sunt la școală din cauza restricțiilor Covid-19, a declarat marți Unicef. Doar 12 din cele 21 de țări au școli care sunt încă pe deplin deschise. Trei țări au deschis parțial școlile.
Botswana, Namibia, Zambia și Uganda au închis toate școlile, în timp ce Zimbabwe a anunțat că prelungește vacanța. Rwanda și Mozambic au închis școli în zonele de infecție.
Aceasta echivalează cu 32 de milioane de copii obligați să rămână acasă, a spus agenția Națiunilor Unite pentru copii – și aceasta se adaugă celor 37 de milioane de copii care erau deja în afara școlii înainte de pandemie.
„Deși numărul copiilor care nu sunt școlari fluctuează în mod constant, în funcție de contextul local, faptul că aproximativ 40% dintre copiii din regiune sunt în afara școlii este șocant”, a declarat Lieke van de Wiel, directorul regional adjunct al Unicef.
Puțini copii au reușit să profite de învățarea la distanță, întrucât milioane de copii nu au acces la computer, telefon inteligent sau chiar la internet.
Mai mult, pandemia a oferit o lecție despre cât de dăunătoare poate fi șederea în afara școlii. În afară de învățarea pierdută, școala oferă un spațiu sigur pentru mulți copii, ferindu-i de căsătoria copiilor, de sarcina adolescenței sau de abuz. Multe școli oferă, de asemenea, o masă pentru copii.
Pe măsură ce țările răspund la noile valuri de infecție, Unicef a cerut guvernelor să mențină școlile deschise și să găsească alte strategii pentru a reduce răspândirea coronavirusului.
Agenția a subliniat cercetările în creștere conform cărora riscul pe care Covid-19 îl prezintă pentru copii este încă scăzut.
„Impactul închiderilor – atât pe termen scurt, cât și pe termen lung – este prea vast pentru a justifica persistența cu această abordare. Și învățarea online singură nu poate substitui beneficiile generale ale copiilor de a fi fizic la școală, de a se distra și de a învăța de la prieteni”, a transmis Van de Wiel într-un comunicat.