Reprezentanții Ungariei şi Slovaciei, premierii Viktor Orban şi Igor Matovic, au participat joi la inaugurarea unui nou pod peste peste braţul Dunării care face legătura între cele două ţări vecine în apropiere de Komarom, nordul Ungariei, informeazăMTI.
Noul pod peste braţul Dunării a fost construit la Dunakiliti, în nord -vestul Ungariei, şi va permite trecerea pietonilor şi bicicliştilor.
Implementarea acestui proiect a fostfinanţată de la bugetul Programului de cooperare transfrontalieră Interreg Slovacia-Ungaria 2014-2020.
Conexiunile rutiere şi feroviare sunt cruciale pentru competitivitatea Uniunii Europene (UE), a explicat primul ministru ungar, potrivit căruia prin finanţarea noului pod, UE ”a participat la una din cele mai bune investiţii din istoria sa”.
De asemenea, premierul Viktor Orban a mai spus că până în 2025 vor fi nouă autostrăzi ungare care se vor întinde până la graniţă, precizând că în viitorul apropiat Ungaria intenţionează să finalizeze o secţiune de autostradă care va face legătura între Polonia şi Grecia.
Pe de altă parte, ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, a declarat că următorul proiect important al Ungariei şi Slovaciei în domeniul transporturilor este construcţia unei linii de tren de mare viteză care să facă legătura între Budapesta, Bratislava şi Varşovia. Oficialul a estimat că o astfel de linie de tren ar reduce durata unei călători între Budapesta şi Varşovia la cinci ore şi jumătate de la 11-12 ore în prezent. Totodată, durata unei călători între Budapesta şi Bratislava ar fi redusă la o oră şi jumătate.
Szijjarto este de părere că această investiţie ar permite creşterii economice din Europa Centrală să intre ”într-o dimensiune complet nouă”.
În același timp, el a apreciat că aceasta ar fi prima linie de tren de mare viteză din regiune. Potrivit oficialului ungar, graţie acestei linii, trenurile vor putea rula cu viteze de până la 350 kilometri pe oră.
În decembrie 2018, reprezentanţii Ungariei şi Slovaciei au semnat, la Bratislava, un acord pentru a construi un alt nou pod care valega cele două ţări. Respectivul pod ar urma să fie construitpeste râul Ipoly, între Vrvovka, Slovacia, şi Orhalom, Ungaria, şi va înlocui un pod mai vechi de lemn, pentru a permite trecerea vehiculelor, arată sursa anterior citată.Implementarea acestui proiectva fi finanţată tot de la bugetul Programului de cooperare transfrontalieră Interreg Slovacia-Ungaria 2014-2020, la fel ca în cazul podului de peste brațul Dunării.